دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم:

طلاب و روحانیون در صف اول مبارزه با اعتیاد باشند

۱۳۹۶/۰۵/۱۶ - ۰۸:۰۳:۰۲
کد خبر: ۵۹۶۷۷۳
طلاب و روحانیون در صف اول مبارزه با اعتیاد باشند
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم بر لزوم استفاده از فرهنگ دینی در پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ابوالفضل شریفی در کارگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد که ویژه ائمه جماعات استان قم با حضور اساتید برجسته در کهک برگزار شد، با تاکید بر اینکه اعتیاد تنها مشکل کشور ما نیست بلکه مساله‌ای جهانی است اظهار کرد: این معضل خانمان سوز اختلال در نظام اجتماعی ایجاد کرده و مشکلات متعددی را در فضای جامعه ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه اعتیاد سلامت روانی جامعه را به مخاطره می‌اندازد خاطرنشان کرد: اعتیاد زمینه بسیاری از انحرافات اجتماعی را فراهم کرده و فرد را از خانه و خانواده دور کرده و بستری مطلوب برای رجوع به سمت بزه و جرم فراهم می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم گفت: اعتیاد همچنین کانون خانواده را در معرض خطر و از هم پاشیدگی قرار داده و بنیان‌های اجتماعی را متزلزل می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش طلاب در پیشگیری از اعتیاد گفت: شناخت کاستی‌ها و عوامل انحطاط و سقوط جوامع بشری و پاسخگویی به نیازها و مشکلات یکی از وظایف طلاب در راستای پیشگیری از اعتیاد در جامعه است.

شریفی با تاکید بر ضرورت پاسخ‌گویی به مسائل مستحدثه با توجه به پویایی و زنده بودن دین اسلام بیان کرد: راهکار اساسی پرداختن به مسائل فرهنگی در زمینه‌های گوناگون اعتقادی، فکری، هنری، تبلیغی و نجات جامعه به ویژه جوانان از ورطه مفاسد اجتماعی چون مواد مخدر و اعتیاد در اختیار طلاب و روحانیون است.

وی با بیان اینکه مجاهد بودن طلاب و روحانیون و اعتماد مردم موجب این است که همواره این قشر در صف اول مبارزه با اعتیاد باشند تصریح کرد: مقابله با اعتیاد با استفاده از فرهنگ دینی می‌تواند اثرات بسیار خوبی در راستای کاهش این معضل در جامعه داشته باشد.

 

نظر شما