۳۰۰ هزار تن مهمان سفره حرم حضرت معصومه(س) می شوند

۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ۰۸:۳۰:۰۳
کد خبر: ۷۰۶۹۱۷
۳۰۰ هزار تن مهمان سفره حرم حضرت معصومه(س) می شوند
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: در ماه رمضان امسال، 300 هزار تن از زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(س) مهمان سفره کریمانه آن حضرت می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی در این خصوص گفت: هر شب 10 هزار افطاری ساده در صحن ها و شبستان های حرم و چهار هزار افطاری در مهمانسرای حضرت معصومه(س) توزیع خواهد شد.

به گفته وی، برگه تهیه افطاری هر روز در مساجد، محافل قرآنی، مجتمع های مسکونی، ورودی های شهر، پارکینگ ها و حرم مطهر توزیع می شود.

وی بیان کرد: یک هزار و 200 تن از خادمان آستان حضرت معصومه(س) دربخش های انتظامات، امانتداری، سالمندان، پاسخگویی، مشاوره، برنامه های قرآنی و دیگر برنامه های فرهنگی آماده خدمت رسانی به زائران حضرت در طول ماه رمضان هستند.

فلاحی افزود: روزانه یک هزار و 700 دقیقه از برنامه های قرآنی و معارفی حرم کریمه اهل بیت(س) از طریق شبکه های دیداری و شنیداری منعکس می شود و برخی برنامه ها به صورت همزمان از هشت شبکه رادیویی و تلویزیونی پخش خواهد شد.

وی به دیگر برنامه های حرم حضرت معصومه(س) در ماه رمضان اشاره و بیان کرد: هر روز سه محفل قرآنی عمومی در شبستان امام خمینی(ره) بعد از نماز ظهر و عصر، ترتیل خوانی نوجوانان در شبستان امام خمینی(ره) از ساعت 17:30 و ترتیل خوانی ویژه بانوان در شبستان نجمه خاتون(ع) از ساعت 11 برگزار می شود.

وی ادامه داد: این برنامه ها با حضور کارشناسان و با بیان نکات تفسیری و اخلاقی اجرا خواهد شد.

وی گفت: نمازهای جماعت در شبستان های امام خمینی(ره) و حضرت نجمه خاتون(ع)، مسجد اعظم، صحن امام رضا(ع) و در شب های مناسبتی در صحن های جامع فاطمی و جوادالائمه(ع) نیز برگزار می شود.

معاون آستان حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: از شب اول ماه رمضان «برنامه همراهی» در 24 شب از ساعت 22 تا 24 ترتیب می یابد و شامل برنامه های تلاوت قرآن، بیان نکات اخلاقی و احکام، معرفی خدمات آستان در بخش های مختلف، اجرای سرود، تواشیح، نمایش و مسابقه می باشد.

به گفته وی، ویژه برنامه سحرگاهان حرم، مناجات و دعای افتتاح هر شب از ساعت 23 تا 24، مسابقه کتابخوانی ضیافت، دوره های آموزشی کوتاه مدت در حوزه های قرآن و عترت، جشن روزه اولی، آیین ویژه وفات حضرت خدیجه(س) و میلاد امام حسن(ع)، ویژه برنامه های 14 و 15 خردادماه و برپایی 6 نمایشگاه از دیگر برنامه های حرم است.

وی با بیان این که برنامه شب های قدر از ساعت 22 تا 02:15 بامداد برگزار می شود، افزود: شب 19 ماه رمضان آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم، شب 21رمضان حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و شب 23 حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری نماینده استان البرز در مجلس خبرگان رهبری سخنرانی می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز