معاون جهاد کشاورزی قم:

آنفلوآنزا ۹۰ درصد واحدهای مرغداری قم را درگیر کرد

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۱۰:۰۱:۲۹
کد خبر: ۷۰۷۴۲۲
آنفلوآنزا ۹۰ درصد واحدهای مرغداری قم را درگیر کرد
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ۹۰ درصد واحدهای مرغداری استان قم را درگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حسین علی بیگی اظهار داشت: استان قم به واسطه موقعیت جغرافیایی که از گذشته تا کنون داشته در زمینه پرورش دام و طیور فعال بوده و به عنوان یک قطب در کشور مطرح است.

وی افزود: میدان دامی که در استان قم وجود دارد در کشور منحصر به فرد است و همین مسئله باعث می‌شود که تبادل دامی زیادی در استان داشته باشیم و از ۲۷ استان کشور دام به شهر قم وارد می‌شود و از این شهر به ۲۴ استان صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر همین اساس جدیدترین سویه‌های بیماری دامی کشور در میدان دام قم مشاهده می‌شود، بیان داشت: به دلیل عدم وجود کنترل در تردد دام در سطح کشور، متأسفانه این مشکل گریبان قم را گرفته و جدیدترین سویه‌های بیماری تب برفکی بالاترین خسارت را به دامدار قمی می‌زند.

علی بیگی در بخش دیگری از سخنان خود به بیماری آنفلوانزای مرغی نیز اشاره کرد و گفت: بیماری آنفلوانزا در سال گذشته ۹۰ درصد مرغداری‌های قم را درگیر کرد و باعث بروز خسارت سنگینی به این بخش گردید.

وی افزود: استان قم در زمینه تولید تخم مرغ رتبه ششم کشور را دارد ولی به دلیل شیوع آنفلوانزا ۹۰ درصد واحد طیور تخم گذار حذف شدند و بعد از گذشت ۳ ماه که از درگیری گذشته، هنوز به دلیل نگرانی از بروز مجدد بیماری، فعال نشده‌اند.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ باید از دامداران و مرغداران حمایت کنیم و با رفع مشکلات پیش روی تولید، رونق را به این بخش بازگردانیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز