آیت الله سعیدی:

اخلاص شرط نخست برای اثرگذاری برنامه های فرهنگی است

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۱۰:۲۶:۵۳
کد خبر: ۷۰۷۴۴۱
اخلاص شرط نخست برای اثرگذاری برنامه های فرهنگی است
تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) برگزاری جلسات قرآنی را الگویی برای همگان دانست و تصریح کرد: هنگامی که فعالیت های فرهنگی با اخلاص صورت گیرد قطعاً آثار زیادی در پی خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سید محمد سعیدی در جلسه کرسی تلاوت که با حضور مرتلین قرآنی برگزار شد، با اشاره به اینکه این جلسات اذن دخولی برای ماه قرآن است، اظهار داشت: خداوند در آیه 53 سوره احزاب می فرماید، مومنین افرادی هستند که هم با آموزه های اسلام آشنایند و هم آماده پذیرفتن مطالبی که فرا نگرفته اند.

وی به تفسیر آیه 53 سوره احزاب پرداخت و افزود: ورود به خانه پیامبر(ص) اگر با اذن باشد منعی ندارد، درواقع صاحب خانه می تواند به فردی که می خواهد وارد خانه شود اجازه ورود ندهد، این دستور قرآنی به معنای لازم بودن اجازه ورود از سوی صاحب خانه نیست بلکه به معنای یک طرفه بودن اذن است.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) ادامه داد: عدم اذن همانطور که ممکن است گاهی به دلیل مشکلات و گرفتاری های خانواده باشد گاهی ممکن است به دلیل لیاقت نداشتن فرد نیز باشد، بنابراین اگر فردی لیاقت نداشته باشد نمی تواند در این مجالس اذن دخول شرکت کند.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع انسان باید برای وارد شدن به بیوت نیز اجازه بگیرد، تاکید کرد: به دلیل اینکه در ماه مبارک رمضان می خواهیم جلسات قرآنی را در بیوت اهل بیت (ع) برگزار کنیم به همین دلیل باید اذن گرفته و با اجازه وارد شویم.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: همانطور که ظرف مکانی به اهل بیت(ع) اختصاص دارد ظرف زمانی هم به اهل بیت(ع) اختصاص دارند به همین دلیل برخی روز ها به نام اهل بیت (ع) نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: همانطور که در ظرف مکانی اذن می گیریم در ظرف زمانی نیز باید با اذن وارد شد چرا که پیامبر اکرم (ص) فرموده اند روز ها را دشمن ندانید چرا که آن ها شما را دشمن می دانند.

امام جمعه قم برگزاری جلسات قرآنی را الگو برای همگان دانست و تصریح کرد: هنگامی که فعالیت ها با اخلاص صورت گیرد قطعا مثمر ثمر نیز واقع خواهد شد.

 

نظر شما