از ابتدای تابستان صورت گرفت

تشکیل ۱۴۷ پرونده قاچاق و احتکار در قم

۱۳۹۷/۰۶/۲۲ - ۰۸:۵۵:۴۹
کد خبر: ۷۵۲۶۷۹
تشکیل ۱۴۷ پرونده قاچاق و احتکار در قم
147 پرونده قاچاق، احتکار، اخفاء و امتناع از عرضه کالا در تعزیرات حکومتی قم تشکیل و برای 106 پرونده حکم صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بنا بر گزارش تعزیرات حکومتی، در جلسه کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از ابتدای تابستان تا به حال 147 پرونده قاچاق ، احتکار و اخفاء و امتناع از عرضه کالا به ارزش 714 میلیارد ریال تشکیل و 106 پرونده با صدور حکم جریمه و الزام به عرضه در بازار مختومه شد.

ارزش جریمه های صادر شده برای این پرونده ها 335 میلیارد ریال بوده است.

بر اساس گزارش صنعت، معدن و تجارت هم از اول امسال تا به حال 90 پرونده قاچاق، احتکار ، اخفا و امتناع از عرضه ، عدم اعلام موجودی، عرضه خارج از شبکه و گران فروشی به ارزش 136 میلیارد ریال تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.

سرهنگ سپه وند رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی قم هم از کشف و ضبط دو محموله کالای قاچاق به ارزش حدود 10 میلیارد ریال، 60 هزار دلار آمریکا ، دو میلیون دینار عراق و یک میلیارد و 700 میلیون ریال ایران از دلالان ارز و دستگیری 22 نفر در این باره خبر داد.

در این جلسه همچنین اعلام شد تا به حال اطلاعات 3 هزار و 500 انبار موجود در استان در سامانه جامع انبارها ثبت شده و این روند ادامه دارد.

همچنین با توجه به الزام قانونی ثبت موجودی کالاهای مشمول در انبارها در سامانه مربوط از اول شهریور، از همه صاحبان انبارها، واحدهای صنعتی و عمده و خرده فروشان صنفی خواسته شد، اطلاعات موجودی انبارهای خود را در زمان های مقرر در این سامانه ثبت کنند تا مشمول کالاهای احتکاری قرار نگیرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز