عملیات اجرایی پروژه گردشگری گنجینه ونوس آغاز شد

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۰۸:۲۷:۵۴
کد خبر: ۷۶۳۷۰۷
عملیات اجرایی پروژه گردشگری گنجینه ونوس آغاز شد
با حضور وزیر نیرو عملیات احداث مجتمع گردشگری گنجینه ونوس در اتوبان قم-تهران با سرمایه‌گذاری 575 میلیارد تومانی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، هادی کریم‌خانی در مراسم کلنگ‌زنی پروژه گنجینه ونوس که با حضور اردکانیان وزیر نیرو در کیلومتر هشت اتوبان قم‌-تهران برگزار شد، با بیان اینکه پروژه تفریحی، گردشگری و خدماتی گنجینه ونوس در زمینی به مساحت بیش از 10 هکتار احداث می‌شود اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری در این پروزه 575 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه در این پروژه پیش‌بینی اشتغال زایی برای 700 نفر می‌شود خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین مهندسین مشاور کشور برای این پروژه انتخاب شده و پنج سال کار مطالعاتی برای طراحی آن صورت گرفته است.

سرمایه‌گذار پروژه گردشگری خدماتی گنجینه ونوس با اشاره به ظرفیت‌های عظیم گردشگری استان قم تصریح کرد: تلاش داریم در این پروژه شرایطی به وجود داریم که یکی از بزرگترین مجموعه‌های کشورها از هر نظر خصوصا حوزه گردشگری، خدماتی، فرهنگی و صنایع دستی باشد.

وی بیان کرد: یکی از پتانسیل‌های محدوده این پروژه بحث کویرنوردی، اقامتی و گردشگری است که تلاش‌ داریم از این نظر امکانات لازم را برای گردشگران فراهم کنیم.

محسن بهشتی معاون عمرانی استاندار قم نیز در این مراسم در سخنانی با اشاره به اینکه ظرفیت محورهای موصلاتی استان برای سرمایه گذاری در عرصه گردشگری و خدماتی بسیار مطلوب است بیان کرد: مراکز بین راهی که در قم افتتاح شده ظرفیت خوبی برای اشتغال ایجاد کرده و همه نیز در حال حاضر فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه در راستای فرآیند اجرا و مکان یابی تلاش بسیاری از سوی سرمایه گذار صورت گرفته است اضافه کرد: وزارت نیرو در خصوص تامین زیرساخت های مورد نیاز این پروژه همکاری خوبی داشته است و سازمان راهداری نیز در خصوص مهیا کردن دسترسی از اتوبان قم – تهران اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

معاون عمرانی استاندار قم با بیان اینکه 4.2 هکتار در ابتدای امر زمین به این پروژه اختصاص داده شد بیان کرد: پس از ارائه مطالعات سرمایه گذار مصوبه اصلاح شد و به 10 هکتار افزایش یافت.

وی بیان کرد: امیدواریم با بهره برداری از این مجموعه به مسافران داخلی و گردشگران خارجی در این نقطه از اتوبان قم –تهران خدمات مطلوبی ارائه دهیم.

در پایان این مراسم عملیات کلنگ زنی این مجتمع گردشگری با حضور وزیر نیرو به زمین زده شد.

 

نظر شما