استاد برجسته شعر آیینی خبر داد

برگزاری جشنواره ملی شعر آیینی در قم

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۰۹:۵۰:۰۶
کد خبر: ۷۷۳۰۲۲
برگزاری جشنواره ملی شعر آیینی در قم
استاد برجسته شعر آیینی گفت: نخستین جشنواره ملی شعر آیینی در دو قالب آزاد و سنتی در استان قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد علی مجاهدی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی شعر آیینی در استان قم اظهار کرد: این جشنواره در دو قالب آزاد و سنتی در استان برگزار می‌شود، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا 30 آذرماه است.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری جشنواره شعر آیینی نشان دادن فعالیت این گونه از شعر در ساحت‌ها و حیطه‌های مختلف است، برخی تصور می‌کنند که شعر آیینی در مرثیه سرایی و منقبت سرایی خلاصه شده است که این گونه نیست.

استاد برجسته شعر آیینی با اشاره به ویژگی‌های این گونه از شعر اظهار کرد: این گونه از شعر هنوز به صورت کامل مورد توجه قرار نگرفته است، تفاوت شعر آئینی با گونه‌های دیگر شعر در محتوا است.

وی ادامه داد: شعر آیینی متاثر از متون وحیانی، روایات و تاریخ است، با برگزاری جشنواره شعر آیینی به دنبال شناساندن این گونه از شعر هستیم، دو دهه اخیر به عنوان دو دهه بالندگی شعر آیینی و شعر مقاومت شناخته شده است و آثار فاخری در این زمینه داریم.

استاد برجسته شعر آیینی خاطرنشان کرد: اداره کل ارشاد استان قم در دوره مدیریتی جدید در حال حرکت رو به رشد در تمامی عرصه‌ها است و شاهد فعال شدن انجمن‌های مختلف هنری با حمایت اداره کل ارشاد در استان هستیم.

 

نظر شما