یادداشت/حجت‌الاسلام مرتضی سلطانی

فاطمه معصومه(س) مبلغ پیام عالم آل محمد(ص)

۱۳۹۷/۰۹/۱۰ - ۰۹:۳۹:۴۱
کد خبر: ۷۸۲۲۴۱
فاطمه معصومه(س) مبلغ پیام عالم آل محمد(ص)
فاطمه معصومه(س) مبلغ پیام عالم آل محمد(ص) است و هجرت ایشان یکی از پربرکت‌ترین هجرت‌های تاریخ اسلام است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در این یادداشت آمده است: یکی از پربرکت‌ترین هجرت‌های تاریخ اسلام هجرت فاطمه معصومه(س) به ایران و قم است که در امتداد حرکت امام رضا(ع) از مدینه به مرو روی داد.

دشمنان به گمان خود می‌خواستند پیام هدایت و امامت را به نوعی در یک محاصره از بین ببرند و صدای آن را ساکت کنند. امام رضا(ع) در یک حرکت و اقدام فعال برای رساندن پیام هدایت به همه انسان‌های عالم از مدینه به ایران هجرت کردند.

 

تفسیر حرکت فاطمه معصومه(س) در امتداد هجرت امام رضا(ع)

امام رضا(ع) در حرکت از مدینه به مرو خود را در محضر همه مسلمانان و ادیان و فرق قرار دادند و در واقع به این طریق پیام امامت در این هجرت نورانی و با عظمت روی داد و حرکت فاطمه معصومه(س) در امتداد هجرت عالم آل محمد امام رضا(ع) قابل تفسیر، تحلیل و مشاهده است.

امروز آثار پربرکت آن هجرت است که پیام عالمانه، عقلایی، پر از صداقت، صمیمیت و محبت را به اقصی نقاط عالم منتشر می‌کند.

امروز نام، یاد و ذکر اهل بیت(ع) به عنوان پرچم هدایت از قم به گوش جهان مخابره و ارسال می‌شود که به خاطر وجود مقدس و در امتداد هجرت فاطمه معصومه(س) است.

امروز شاهد هستیم که هجرت‌هایی که از قم و اقصی نقاط عالم برای تبلیغ و ترویج پیام هدایت، قرآن و رسالت شکل می‌گیرد، در امتداد هجرت فاطمه معصومه(س) است.

حضرت معصومه(س) در تاریخ بشریت می‌درخشد. این بانوی بزرگوار شخصیتی است که بزرگان دین اسلام، علما و اندیشمندان ریزه‌خوار علمی او هستند.

نگاه فکری و اعتقادی تشیع به زن در قله است و امروز مشاهده می‌کنیم که این بانو به عنوان زن در اوج هدایت درخشش و تلألؤ دارد و در امتداد درخشش بانوان بزرگ تاریخ بشری است که در قله آن فاطمه زهرا(س) و در امتداد آن خدیجه کبری(س) و زینب کبری(س) قرار دارد.

باید شخصیت نورانی فاطمه معصومه(س) را در امتداد این سلسله مشاهده کرد. سلسله‌ای که فاطمه زهرا(س) مبلغ غدیر، خدیجه کبری(س) مبلغ نبوت پیامبر(ص) و زینب کبری(س) مبلغ عاشورا و پیام کربلا است.

فاطمه معصومه(س) مبلغ پیام عالم آل محمد(ص) است بنابراین پیام فاطمه معصومه(س) در این سلسله، جریان و قالب قابل تحلیل و تبیین است و منظرگاه نگاه ما به فاطمه معصومه(س) باید از این زاویه صورت گیرد. فاطمه معصومه(س) به عنوان بانوی عالمه، عاقله و مورد تکریم امامان معصوم(ع) است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز