۹ هزار میلیارد ریال اعتبار رونق تولید باید در قم جذب شود

۱۳۹۷/۰۹/۱۱ - ۱۳:۳۲:۱۲
کد خبر: ۷۸۲۸۷۷
۹ هزار میلیارد ریال اعتبار رونق تولید باید در قم جذب شود
سرپرست استانداری قم گفت: مدیران دستگاه های دولتی و بخش خصوصی استان باید تلاش کنند تا اعتبار 9 هزار میلیارد ریالی درنظر گرفته شده برای قم طی سال جاری در بخش تسهیلات رونق تولید به طور کامل جذب شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید محمد رضا هاشمی در جلسه ستاد تسهیل و رونق تولید در تالار امام جواد(ع) استانداری، افزود: اعضاء ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با تمام توان به دنبال روان سازی فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری در قم هستند و آن را بهترین راهکار برای تحقق شعار سال می دانند.

وی بیان کرد: در همین زمینه 9 هزار میلیارد ریال اعتبار پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال 97 برای استان درنظر گرفته شده است که مدیران دستگاه های اجرایی، فعالان بخش خصوصی و مسئولان بانک ها وظیفه دارند برای جذب کامل آن تلاش کنند، چراکه این میزان اعتبار که در قالب تسهیلات سرمایه درگردش و سرمایه ثابت به بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری پرداخت می شود، نقش مهمی در توسعه اقتصادی قم دارد.

وی ادامه داد: همچنین ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان باید به مشکل سرمایه گذارانی که به دلیل ناتوانی در انجام تکالیف خود در زندان هستند و یا سرمایه آن ها توسط بانک ها مصادره شده است، رسیدگی و وضعیت آنان را تعیین تکلیف کند.

هاشمی گفت: همچنین لازم است اقدام های مورد نیاز برای اتصال گمرکات استان و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به خط راه آهن سراسری هرچه سریعتر انجام شود تا حمل و نقل کالا از قم با سهولت بیشتری صورت گیرد.

وی در ادامه به سهم 2 هزار میلیارد ریالی بخش گردشگری قم در پرداخت تسهیلات رونق تولید اشاره کرد و افزود: باید شاهد تلاش بیشتر مسئولان اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در این زمینه باشیم تا اعتبار مورد نظر هرچه سریعتر در اختیار سرمایه گذاران این بخش راهبردی قرار گیرد.

 

نظر شما