معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد

پیشرفت ۹۷ درصدی بیمارستان امیرالمومنین(ع) قم/ ۲۰۰ میلیارد ریال برای افتتاح بیمارستان نیاز است

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۱۲:۲۷:۲۷
کد خبر: ۷۸۳۷۰۲
معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بیمارستان خیرساز امیرالمومنین(ع) قم که قرار بود در هفته دولت امسال به بهره برداری برسد، در انتظار 200 میلیارد ریال اعتبار است که باید از سوی خیر تامین شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر علی اصغر اکرمی با اشاره به وضعیت بیمارستان خیرساز امیرالمومنین(ع) گفت: بخش های ابتدایی این بیمارستان از جمله تکمیل تاسیسات، تجهیزات برق و استقرار سیستم ژنراتور تامین برق باید تکمیل شود تا بیمارستان به مرحله استقرار تجهیزات پزشکی برسد و به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شود.

وی با اشاره به پیشرفت حدود 97 درصدی بیمارستان، اضافه کرد: به دلیل مشکلات مالی که خیر بیمارستان امیرالمومنین(ع) با آن مواجه شده، این بیمارستان هنوز تکمیل نشده و باید زیرساخت شبکه بیمارستان و یو پی اس های تامین کننده برق اضطراری توسط خیرمحترم تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: تامین تجهیزات پزشکی بیمارستان برعهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، بخشی از تجهیزات خریداری شده و در انبارهای دانشگاه علوم پزشکی نگهداری می شود و بخشی دیگر نیز به مرور زمان تامین خواهد شد.

دکتر اکرمی با اشاره به این که تا بخش های ابتدایی بیمارستان تکمیل نشود امکان تجهیز و بهره برداری از بیمارستان وجود ندارد، گفت: جلسه های متعددی با نماینده خیر داشتیم تا این بخش از هزینه ها زودتر تامین و بیمارستان تکمیل شود، حتی بهره برداری از بیمارستان در دهه فجر امسال نیز پیشنهاد شد، ولی این مرکز درمانی هنوز به مرحله استقرار تجهیزات نرسیده است.

وی ادامه داد: آزمون استخدام نیروی انسانی مورد نیاز بیمارستان سال گذشته برگزار شد و این نیروها پس از طی مرحله مصاحبه جذب می شوند.

وی گفت: بیمارستان خیریه امیرالمومنین(ع) که در محوطه بیمارستان شهید بهشتی قم احداث شده است، دارای 231 تخت بیمارستانی است و برای احداث آن حدود 700 میلیارد ریال هزینه شده است.

به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی، این بیمارستان با 21 هزار مترمربع زیربنا، در هفت طبقه احداث شده است و دارای پد هلی کوپتر روی بام برای انتقال مصدومان، بخش زنان، اعصاب و روان، جراحی، اطفال، ارتوپد، گوش و حلق و بینی، چشم و واحدهای پاراکلینیکی از جمله تصویربرداری، سی تی اسکن، آزمایشگاه و داروخانه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز