رئیس مرکز ملی فرش ایران:

استان قم ۲۰ درصد صادرات فرش ایران را بر عهده دارد

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۰۹:۴۴:۴۱
کد خبر: ۷۸۴۰۲۷
استان قم ۲۰ درصد صادرات فرش ایران را بر عهده دارد
رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار نفر در استان قم در صنعت فرش فعال هستند، گفت: ۲۰ درصد صادرات فرش ایران مربوط به فرش ابریشم قم است که نشان دهنده جایگاه استان در فرش دستباف است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، فرشته دست پاک در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم که در استانداری قم برگزار شد به بهره گیری از ظرفیت صنعت فرش دستباف در قم اشاره کرد و گفت: استان قم ظرفیت بسیار مطلوب و ویژه ای در این زمینه دارد که باید نهایت استفاده را از آن ببرد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران بیان داشت: حدود 10 هزار نفر در استان قم در صنعت فرش فعال هستند و از سوی دیگر 20 درصد صادرات فرش ایران مربوط به فرش ابرشیم قم است که نشان دهنده جایگاه استان در فرش دستباف است.

وی تاکید کرد: باید فرش دستباف قم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و در سبد خانوار از این فرش استفاده شود، این فرش به عنوان کف پوش مورد استفاده قرار می گیرد و هرگز از بین نمی رود و در کاخ های جهان وجود دارد.

دست پاک با اشاره به دیپلماسی فرش گفت: فرش دستباف ایرانی شناسنامه دوم کشورمان است و می توان گفت که پاسپورت معنوی ما فرش دستباف است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: 32 درصد صادرات فرش ما به آمریکا بود که بعد از تحریم ها، فرش ایران هم تحریم شده و به دنبال پیدا کردن بازارهای جدید صادراتی برای فرش ایرانی هستیم.

وی تاکید کرد: فرش دستباف یک صنعت است که بسیار بااهمیت بوده و دارای جایگاه بسیار مهمی است که باید به آن جایگاه برسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز