مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم:

قمی‌ها مصرف آب را ۲ لیتر کاهش دادند

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۱۳:۳۹:۴۰
کد خبر: ۷۸۵۱۸۱
قمی‌ها مصرف آب را ۲ لیتر کاهش دادند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اقدامات گسترده فنی، مهندسی و فرهنگی شرکت آب و فاضلاب در سطح استان، از کاهش مصرف آب در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی جان صادق پور از کاهش مصرف آب در مصارف خانگی در قم خبر داد و گفت: مصرف آب در هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 556 میلیون لیتر کاهش یافت.

وی سرانه مصرف آب برای هر شهروند قمی را در سال گذشته حدود 156 لیتر در روز اعلام کرد و با تشکر از همراهی مردم با برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب در زمینه مدیریت مصرف آب یادآور شد: در هشت ماه نخست سال جاری میانگین مصرف آب هر شهروند قمی با حدود دو لیتر در روز به 154 لیتر درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم اقدامات فنی، مهندسی و فرهنگی شرکت آب و فاضلاب را در راستای کاهش مصرف آب در شهر قم مؤثر دانست و اظهار داشت: مدیریت فشار شبکه با زون بندی مناطق مختلف شهر از جمله اقداماتی فنی و مهندسی است که در این زمینه صورت گرفته که در کاهش مصرف مؤثر بوده است.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های فرهنگی شرکت آب و فاضلاب مبنی بر فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب، تغییر نگاه به استفاده از آب را در این زمینه مهم ارزیابی  و خاطرنشان کرد: نهادینه کردن مصرف صحیح آب در جامعه با استفاده از اقدامات فرهنگی و آموزشی می‌تواند منجر به این تغییر نگاه شود.

صادق پور با اشاره به اجرای طرح حامیان آب در مدارس ابراز داشت: 6 هزار حامی آب در مدارس قم از بین دانش‌آموزان انتخاب و آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شده تا به عنوان سفیران مصرف درست آب در مدارس و منازل فعالیت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز