جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

آیت الله هاشمی شاهرودی حامی جدی ولایت فقیه بود

۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۱:۵۱:۳۱
کد خبر: ۷۹۲۱۶۷
آیت الله هاشمی شاهرودی حامی جدی ولایت فقیه بود
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی ارتحال حضرت آیت الله حاج سید محمود هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت و اعلام کرد: این فقیه عالیقدر از وفاداران به ولایت فقیه و از حامیان جدّی آن بود و به ولی فقیه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای «مدظله العالی» ارادت ویژه و از جان برآمده‌ای داشتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: ارتحال فقیه مجاهد، حضرت آیت الله حاج سید محمود هاشمی شاهرودی(قدس سره) عضو محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، موجب تأثر و تألم شدید گردید.

در این پیام تصریح شده است: این عالم برجسته، فقیهی مبرز، آراسته به صلاحیت‌ها و برخوردار از مراتب عالی علم و عمل بود و سال‌ها از محضر اساتید بزرگی از جمله حضرات آیات عظام امام خمینی (ره)، سید ابوالقاسم خویی (ره) و سید محمد باقر صدر(ره) کسب فیض کردند. ایشان دارای آثار و تألیفات گرانسنگی در زمینه‌های گوناگون فقهی و علمی بوده و شاگردانی را نیز در این زمینه تربیت نمودند.

در این پیام آمده است: در جریان مبارزات انقلابی علیه رژیم بعث عراق حضور فعال داشته که منجر به دستگیری و شکنجه ایشان گردید و در این راه نیز سه تن از برادران گرامیشان به شهادت رسیدند.

در این پیام خاطرنشان شده است: سال‌ها در کسوت ریاست قوه قضائیه، عضویت در شورای محترم نگهبان، مجلس خبرگان رهبری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام مجاهدت‌ها و خدمات ارزنده و ماندگاری به نظام اسلامی ارائه کردند که تاریخ نام ایشان را در زمره خادمان و مجاهدان راه انقلاب اسلامی ثبت و ضبط خواهد کرد.

در این پیام اضافه شده است: این فقیه عالیقدر از وفاداران به ولایت فقیه و از حامیان جدّی آن بود و به ولی فقیه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای «مدظله العالی» ارادت ویژه و از جان برآمده‌ای داشتند.

در پایان این پیام خاطرنشان کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم پرهیزگار را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم (عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری«مدظله العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت‌برکاتهم»، حوزه‌های علمیه و همچنین به بیت مکرم به خصوص آقازاده‌گان محترم، شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن عالم وارسته علو درجات، غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستار است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز