نخستین کنگره بزرگداشت شهدای جبهه مقاومت در قم آغاز شد

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۰۸:۳۷:۰۰
کد خبر: ۷۹۹۲۸۸
نخستین کنگره بزرگداشت شهدای جبهه مقاومت در قم آغاز شد
نخستین کنگره بزرگداشت شهدای جبهه مقاومت از امروز با غبارروبی مزار شهدای مدافع حرم توسط خبرنگاران در بهشت معصومه(س) قم آغاز شد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید سعید سید هاشمی در نشست خبری «نخستین کنگره شهدای جبهه مقاومت با محوریت شهدای لشکر فاطمیون» که در سالن جلسات آرامستان بهشت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: فضاسازی شهری با استفاده از بیلبوردهای فرهنگ شهروندی در قالب نظریه مقاومت و نام‌گذاری خیابان‌ها به نام شهدا از برنامه‌های کنگره شهدای جبهه مقاومت است.

وی ادامه داد: برگزاری شعرخوانی و شب‌شعر در اماکن فرهنگی و هنری استان، روایتگری و خاطره گویی در حرم حضرت معصومه(س)، جمکران، اماکن فرهنگی و هنری، آرامستان‌ها، کوه خضر و مساجد استان، برپایی نمایشگاه عکس در آرامستان‌ها، مزار شهدای گمنام سطح استان و مساجد، پخش مستند و نماهنگ حماسه جبهه مقاومت، میزگردهای تخصصی و نشست‌های رسانه‌ای، نشست‌های عمومی و کرسی‌های آزاداندیشی، تولید و توزیع و جریان سازی در فضای مجازی در قالب شبهات و راه‌اندازی پویش‌ها و برگزاری مسابقات مجازی، برنامه‌های متنوع برای اقشار مختلف مانند طلاب، دانشجویان، کارگران و کارمندان، برگزاری جشن تولد برای فرزندان شهدای مدافع حرم، برگزاری یادواره شهدای شاخص لشکر فاطمیون از جمله برنامه‌هایی است که در این کنگره برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی کنگره شهدای جبهه مقاومت با اشاره به اینکه در مرحله طراحی جشنواره مطبوعاتی، مستندی و هنری هستیم، افزود: زمان دقیق اختتامیه برای این کنگره پیش‌بینی‌نشده است و هدف ما تأثیرگذاری در قشر و جامعه نخبگانی است و از امروز این کنگره آغاز می‌شود.

زنده نگه‌داشتن یاد شهدا رمز تداوم آرمان و انقلاب ما است

رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره شهدای جبهه مقاومت نیز با اشاره به اینکه اهمیت زنده نگه‌داشتن یاد شهدا به‌عنوان یک اصل اساسی در منظومه اعتقادی و اسلامی ما مطرح است، ادامه داد: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا رمز تداوم آرمان و انقلاب ما و یک راهبرد حقیقی جامعه ایرانی و اسلامی برای واکسینه شدن نسل حاضر و نسل‌های آینده در مقابل هجمه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

حجت‌الاسلام محمدباقر ولدان افزود: عده‌ای جان خود را برای دفاع از میهن و تمامیت ارضی ایران، درون مرز و خارج از مرزها تقدیم کردند و باید به‌عنوان یک اصل اساسی به موضوع زنده نگه‌داشتن یاد شهدا نگاه کنیم.

وی بیان کرد: تاریخچه تشکیل جبهه مقاومت را باید در سال ۱۹۷۵ میلادی جست‌وجو کنیم؛ زمانی که امام موسی صدر و شهید چمران حزب امل را در راه پیروزی لبنان تشکیل دادند و با وجود گذشت ۴۴ سال هم چنان راهشان ادامه دارد.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: این شهدای مدافع حرم و این مهاجران مجاهد از حرم اهل‌بیت(ع) دفاع می‌کنند از کشور، ملت و انقلاب ما دفاع کرده و شهادت در غربت نصیب آن‌ها شد.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن قصد به آشوب کشاندن کشورهای اسلامی را دارد، تصریح کرد: دشمنان با پول مسلمانان در سرزمین خودشان و توسط خود مسلمانان به دنبال از بین بردن نسل مسلمانان هستند و به قول مقام معظم رهبری اسرائیل ۲۵ سال دیگر را نخواهد دید و این به‌شرط حفظ روحیه مقاومت و ایستادگی کشورهای اسلامی محقق خواهد شد.

حجت‌الاسلام ولدان تأکید کرد: دبیرخانه دائمی شهدای جبهه مقاومت تشکیل‌شده و لشکر فاطمیون را در اولین کنگره قرار دادیم و به دنبال اثربخشی هستیم نه همایش نمایشی.

امنیت پایدار ملت در گرو ایثار و شهادت است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم نیز در بخش پایانی این نشست خبری بیان کرد: امنیت پایدار هر کشوری در گرو فرهنگ ایثار و شهادت ملتی است که به دنبال این امنیت هستند و شهدا چراغ این راه شدند.

حسن مالکی‌نژاد با اشاره به اینکه ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت باید مورد توجه باشد، ادامه داد: رمز پیروزی رزمندگان ما روحیه عاشورایی بوده، نظریه مقاومتی که مقام معظم رهبری مطرح کرده‌اند در دنیا فراگیر شده و کشورهایی که دنبال استقلال هستند به این نتیجه رسیده‌اند باید فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهند و برگزاری این کنگره به همین دلیل است.

وی با بیان اینکه در استان قم ۴۰۰ شهید مدافع حرم داریم و ۳۹۲ شهید در قطعه ۳۱ گلزار شهدای بهشت معصومه(س) دفن شدند، گفت: ۲۳۰ شهید از لشکر فاطمیون هستند و دو شهید ایرانی با وصیت خودشان در بین شهدای لشکر فاطمیون دفن شده‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه ۴۰ نفر از شهدای مدافع حرم از بخش‌ها و روستاهای قم هستند، اظهار داشت: استان قم در زمینه تجمیع شهدای مدافع حرم در یک مکان اولین استان است و در اعزام رزمندگان مدافع حرم سومین استان کشور است.

وی یادآور شد: ۲۳ عنوان برنامه در کنگره شهدای جبهه مقاومت پیش‌بینی‌شده و با همکاری دستگاه‌های اجرایی قم برگزار می‌شود.

مالکی‌نژاد بیان کرد: کمیته محتوایی، رسانه، اطلاع‌رسانی، بانوان و خانواده، اقشار، دانشجویی، طلب مساجد و مهاجران مجاهد از جمله کمیته‌های تشکیل‌دهنده این کنگره هستند.

وی خاطرنشان کرد: شورای سیاست‌گذاری کنگره شهدای جبهه مقاومت شامل نهادهایی همچون سپاه استان قم، نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، بسیج شهدای فاطمیون قم، شورای اسلامی شهر قم، شهرداری قم و بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء(ص) هستند.

شایان‌ذکر است سایت اینترنتی عزم زیارت azmziarat.ir به دو زبان فارسی و انگلیسی به این منظور راه‌اندازی شده است.

در پایان این نشست خبری خبرنگاران و اصحاب رسانه با حضور بر مزار شهدای مدافع حرم، مزار این شهدا را غبار روبی و گل‌افشانی کردند.

نظر شما