معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خبر داد

اختصاص ۱۸ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی در کشور

۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ۱۰:۲۵:۰۹
کد خبر: ۸۱۲۳۶۵
اختصاص ۱۸ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی در کشور
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: دولت 18 هزار میلیارد تومان منابع برای اشتغال روستایی در کشور اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد امید در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به عملکرد نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: این نظام از زمان تاسیس تاکنون، اقدامات بزرگی را برای محرومیت‌زدایی از روستاها انجام داده و این مساله مورد اذعان مراکز آماری معتبر جهان هم بوده است.

وی ادامه داد: روستاهای کشور پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از هرگونه امکاناتی محروم بودند، اما اکنون مناطق محروم در کشورمان کاهش پیدا کرده است و زیرساخت‌های لازم در روستاهای کشور به وجود آمده‌اند، در حالی که بسیاری از شهرهای کشور، پیش از انقلاب جزو مناطق محروم بودند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: دولت توجه ویژه ای به اشتغال روستایی داشته است؛ اشتغال می‌تواند مکملی برای ایجاد زیرساخت‌ها در روستاها باشد تا روستاییان در روستاها بمانند و به کار تولید بپردازند.

امید با اشاره به اعتبارات طرح اشتغال پایدار روستایی اظهار کرد: دولت 18 هزار میلیارد تومان منابع برای اشتغال روستایی در کشور اختصاص داده که سهم استان قم از این اعتبارات 200 میلیارد تومان است، نرخ سود این تسهیلات در حد قرض‌الحسنه است تا روستاییان بتوانند برای خودشان شغل ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: این امکان وجود دارد که در صورت استفاده مناسب از منابع طرح اشتغال روستایی در استان قم، تا پایان سال آینده فرد بیکاری در روستاهای این استان نداشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز