آیت الله صافی گلپایگانی:

سفر رئیس جمهوری به عراق دستاوردهای مسرت بخشی داشت

۱۳۹۷/۱۲/۲۴ - ۱۱:۳۵:۱۱
کد خبر: ۸۲۴۳۸۵
سفر رئیس جمهوری به عراق دستاوردهای مسرت بخشی داشت
آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهوری و هیات جمهوری اسلامی به کشور عراق دستاوردهای مسرت بخشی داشت، بابت این دستاوردها به ویژه رایگان شدن ویزای سفر که موجب خوشحالی مردم و دوستداران اهل بیت(ع) شد، تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: بنده از اینکه هیات جمهوری اسلامی به عراق سفر نمود بسیار خوشحال شدم.

وی اضافه کرد: الحمدلله سفر بسیار موفق و لازمی بود که در این شرایط و اوضاع باید انجام می‌گرفت؛ هم دیدارها و هم توافق‌هایی که بین دو کشور مهم عراق و ایران انجام شد، بسیار خوشحال‌کننده و مسرت ‌بخش بود و ان‌شاء الله بیش از پیش ادامه پیدا کند.

آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به لزوم ارتباط نظام جمهوری اسلامی با جهان و کشورهای منطقه، افزود: سیاست نظام، باید ارتباط با جهان به خصوص کشورهای منطقه با حفظ عزت و مصالح نظام باشد و امثال این سفرها ادامه پیدا کند تا با تدبیر و عقلانیت، بتوانیم به نفع عزت و پیشرفت اسلام و مردم عزیزمان گام برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار تاسف از وضعیت تورم و گرانی‌ در کشور، بیان داشت: مردم ایران، متدین، صالح و بسیار شریف می‌باشند که در این اوضاع و شرایط بد اقتصادی، برای خدا و به خاطر اسلام صبر می‌کنند، این اخلاق و بردباری مردم، وظیفه مسئولان را بسیار سنگین می‌کند. تمام هم و غم مسئولان باید ادای وظیفه نسبت به این مردم شریف و بزرگوار باشد تا بتوانند اسباب رنج و زحمت آنها را برطرف و موجبات آسایش و رفاه ایشان را فراهم آورند.

این مرجع تقلید همچنین اخلال های موجود در نظام اقتصادی کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: اخباری که انسان راجع به اختلاس‌ها و دزدی‌هایی که در نظام اقتصادی کشور می‌شود را می‌شنود بسیار ناراحت‌کننده و تعجب‌آور است. این اختلاس‌ها اصلا در شان نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم بزرگوار ایران نیست و چرا سیستم اقتصادی و نظام بانکی ما باید طوری باشد که به راحتی بتوانند این‌طور پول بیت المال را ببرند و خودشان هم فرار کنند؟

آیت الله صافی گلپایگانی گفت: چرا بستر و زمینه اینگونه دزدی‌ها آماده و فراهم است؟ همین چیزهاست که اسباب ناراحتی و نارضایتی مردم می‌شود. ما مدعی هستیم که نظام ما یک نظام پاک است و مسئولان ما صالح هستند، پس چرا چنین مواردی پیش می‌آید؟ باید هر چه سریع‌تر و قاطعانه زمینه این دزدی‌ها را از بین برد تا بیت المال محفوظ بماند و اعتماد مردم به نظام اقتصادی و قضایی برگردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز