طی سال ۹۸ رقم می خورد

تولید بیش از ۱٫۵ میلیون گلدان گل در مرکز تحقیقات گل و گیاه

۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۱:۳۹:۵۹
کد خبر: ۸۴۶۴۵۵
تولید بیش از ۱٫۵ میلیون گلدان گل در مرکز تحقیقات گل و گیاه
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: امسال بیش از ۱٫۵ میلیون گلدان گل در مرکز تحقیقات گل و گیاه تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، پیام جوادیان در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم از مرکز تحقیقات گل و گیاه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری، با تاکید بر اینکه در باغ گیاه‌شناسی قم صرفا گل‌ها و گیاهان دائمی تولید می‌شوند اظهار کرد: این مرکز در فضایی بالغ بر ۸۵ هزار مترمربع آماده‌سازی شده که ۷ هزار مترمربع آن را فضای گلخانه به صورت مسقف تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه در این مرکز در سال ۹۷ گلدان سایز ۱۲ بیش از یک میلیون گلدان تولید شد تصریح کرد: پیش بینی داریم امسال بیش از ۱٫۵ میلیون گلدان تولید کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر اینکه ۲۵ مدل گل در بهار و ۱۵ مدل برای پاییز و زمستان در این مرکز تولید می‌شود خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد گل و گیاهان سطح شهر از گلخانه مرکزی ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه گل‌های فصلی که در این گلخانه تولید می شود شامل نیکتا، همیشه بهار، رعنا و غیره  است افزود: در ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع فضا در این سایت ۷۰ گونه جدید مورد تحقیقات و بررسی قرار می‌گیرد تا در قم کاشت شود که تاکنون بیش از نیمی از آنها پاسخ داده است که تحقیقات سه ساله است و پس از آن تولید و خرید و کاشت انجام می‌شود.

جوادیان تصریح کرد: سعی داریم گل‌هایی تولید کنیم که همیشه در سطح شهر گل وجود داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز