با ۱۰ پایگاه فعال در سطح استان قم؛

طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان انجام شد

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۱۲:۰۶:۵۲
کد خبر: ۸۵۸۸۰۵
طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان انجام شد
طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از امروز با 10 پایگاه فعال در سطح استان قم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستانرئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما از اجرای طرح سنجش سلامت برای 26 هزار نوآموز ورود به دبستان در سال تحصیلی 99-98 خبر داد.

خانم شعاعی با بیان اینکه این طرح با 10 پایگاه در سطح استان اجرا می شود سنجش سلامت جسمانی، بینایی، شنوایی، ذهنی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه والدین برای دریافت نوبت مراجعه به پایگاههای سنجش سلامت باید به مدرسه مراجعه نمایندگفت: والدین توجه داشته باشند که فرزندانشون اگر در این طرح مورد سنجش قرار نگیرند مجوز ورود به مدرسه را نخواهند داشت.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان شناسای مشکلات نوآموزان و معرفی آنان به مراکز تخصصی را از دیگر اهداف پیش روی این طرح عنوان کرد و افزود: در سال تحصیلی قبل از 25 هزار نوآموزی که تحت پوشش این طرح قرار گرفتن 5 هزار نفر برای بررسی های بیشتر به پایگاههای تخصصی معرف شدند.

طرح پایگاههای سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از امروز تا اول شهریور در نوبت صبح و عصر آماده ارائه خدمات به نوآموزان هستند.

نظر شما