پیکر آیت الله حائری در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد

۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۱۰:۴۹:۵۱
کد خبر: ۸۷۲۸۸۱
پیکر آیت الله حائری در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد
پیکر مطهر آیت‌الله سید علیرضا حائری رئیس موسسه دایره المعارف فقه اسلامی و از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز جمعه با حضور جمعی از طلاب ، روحانیان و فضلای حوزه و قشرهای مختلف مردم ولایتمدار و انقلابی قم تشییع و در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از قم مراسم باشکوه تشییع پیکر این عالم ربانی از مسجد امام حسن عسکری (ع) قم آغاز شد و تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) ادامه پیدا کرد.

در این آیین آیات سید احمد خاتمی عضو هیأت رئیس مجلس خبرگان رهبری، محمد جواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین، محمد محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی، سید محمد جواد علوی بروجردی از اساتید حوزه علمیه قم، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سید علی سیستانی در ایران و محمد رضا گروسی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم حضور داشتند.

پیکر مطهر آیت الله حائری پس از اقامه نماز توسط آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید تا حرم مطهر حضرت معصومه (س) مشایعت، و پس طواف گرداگرد مضجع شریف و نورانی کریمه اهل‌بیت (س) در این مکان مقدس به خاک سپرده شد.

آیت الله سید علیرضا حائری در آذرماه ۱۳۳۰ در کربلا و در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود.

وی مقدمات درس را در کربلا فرا گرفت و سپس برای گذراندن دروس خارج به نجف رفت. اساتید او در درس خارج عمدتاً آیت‌الله خویی، امام خمینی (ره) بودند و از شاگردان برجسته و ممتاز فقیه متفکر شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر (ره) به‌حساب می‌آمد.

این استاد محقق سال‌ها در عرصه تحقیق و تدریس در زمینه علوم اسلامی و فقه اهل‌بیت، عمر گرامی خود را صرف کرد و همکاری و مشارکتی فعال در تدوین اثر برجسته دائرة‌المعارف فقه اسلامی داشت که گویای عمق فکری و منزلت علمی وافر آن مرحوم بود.

وی در سال ۱۳۹۲ به عضویت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درآمد و درپی ارتحال آیت‌الله هاشمی شاهرودی، با حکم رهبر معظم انقلاب، از نیمه اردیبهشت ماه ۹۸ عهده‌دار مسئولیت مؤسسه دائرةالمعارف فقه اسلامی شده بود.

وی که به دلیل سکته مغزی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ولیعصر (عج) بستری بود روز گذشته دارفانی را وداع گفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز