تولید ماهانه ۳۰ هزار تن محصول در فولاد غرب آسیا

۱۳۹۸/۰۵/۱۵ - ۰۹:۱۲:۰۰
کد خبر: ۸۸۱۴۴۸
تولید ماهانه ۳۰ هزار تن محصول در فولاد غرب آسیا
مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا قم بابیان اینکه ماهانه ۳۰ هزار تن محصول در این کارخانه تولید می‌شود گفت: بالغ‌بر ۲ هزار تن به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در این واحد صنعتی اشتغال دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ابوذر ندیمی در سالن جلسات شرکت فولاد غرب آسیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رویکرد هیات مدیره این شرکت در رابطه با مساله اشتغال تثبیتی است.

وی اضافه کرد: هیچ‌گونه سیاستی در ارتباط با کاهش و تعدیل نیرو در شرکت فولاد غرب آسیا وجود نداشته و با توسعه فازهای بعدی، وضعیت اشتغال در این شرکت بزرگ و مهم تولید نورد و ورق‌های فولادی افزایش پیدا خواهد کرد.

ندیمی وضعیت تامین مواد اولیه شرکت متبوع را موردتوجه قرار داد و بیان کرد: بخش بزرگی از مواد اولیه این واحد صنعتی از شرکت فولاد مبارکه اصفهان و بخش دیگر نیز از کشورهای بلژیک، ژاپن، چین، روسیه، قزاقستان، هند و کره جنوبی تامین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت فولاد غرب آسیا به‌صورت متوسط ماهانه به ۳۰۰ میلیارد تومان نقدینگی برای پیشبرد اهداف تولیدی خود نیازمند است.

مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا تصریح کرد: روزانه یک هزار و ۷۰۰ تن مواد اولیه در این شرکت توسط ۳۰۰ دستگاه خودروی سنگین تخلیه و به همین مقدار نیز بارگیری محصول نهایی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به برخی از موفقیت‌های اخیر شرکت فولاد غرب آسیا ابراز کرد: این شرکت با تولید ورق‌های فولادی به ضخامت یک هزار و ۷۰۰ میلی‌متر رتبه نخست را در سطح خاورمیانه دارد.

وی یادآور شد: ظرفیت اسمی شرکت تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن ورق‌های فولادی است که همواره این ظرفیت بین ۴ هزار و ۷۰۰ تن تا ۵۰۰ هزار تن در نوسان بوده است.

ندیمی تاکید کرد: هیچ‌وقت میانگین تولید شرکت فولاد غرب آسیا از ۳۰ هزار تن در طول یک ماه پایین‌تر نیامده است.

مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا با اشاره به ظرفیت‌های این واحد بزرگ فولادی بیان کرد: این شرکت بعد از فولاد مبارکه، دومین واحد تولید فولاد در سطح کشور است.

مدیرعامل شرکت صنعت ورق آرین پاژ نیز بیان کرد: این مجموعه از سال ۸۹ به بهره‌برداری رسیده و هدف از احداث آن نیز تقویت بعد مادر صنعت فولاد در صنایع پایین‌دستی به‌عنوان یک واحد پیش رو است.

محمدمهدی یارجانلی ادامه داد: از سال ۹۵ این مجموعه به دلیل مشکلات ارزی تا آستانه ورشکستگی پیش رفت اما با تدابیر اندیشیده شده چرخ فعالیت در این شرکت تولیدی هرگز متوقف نشد.

وی عنوان کرد: این واحد صنعتی در حوزه صادرات، خودکفایی و تامین کالاهای داخلی ارتقای قابل‌توجهی داشته است.

وی ادامه داد: این مجموعه نخستین واحد صنعتی در قم بوده که موفق به صادرات ورق‌های فولادی شده است.

وی با اشاره به اشتغال ۵۰ تن و هدف‌گذاری آن تا افزایش ۱۲۰ تن افزود: تعداد اشتغال این واحد صنعتی در سه سال گذشته چهار برابر شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های مهم شرکت متبوع گفت: انجام کلیه امور بازرگانی و لجستیک داخلی و خارجی، ارائه عملیات مالی و پولی اعم از ضمانت‌نامه اسناد ریالی و ارزی، تولید و عرضه انواع ورق‌های فولادی کیفی و فوق کیفی و خدمات برش طولی و عرضی و بسته‌بندی ازجمله فعالیت‌های این شرکت است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز