مراسم چهلمین روز ارتحال ‌آیت‌الله شاهرودی برگزار شد‌

۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۱۲:۳۵:۴۲
کد خبر: ۸۸۷۹۱۱
مراسم چهلمین روز ارتحال ‌آیت‌الله شاهرودی برگزار شد‌
مراسم چهلمین روز ارتحال ‌آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی مرجع تقلید شیعیان درقم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مراسم چهلمین روز ارتحال آیت‌الله «سیدمحمد حسینی شاهرودی» با حضور  علما و اساتید حوزه علمیه در مسجد امام رضا(ع)برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «احمد نورایی یگانه» در این مراسم با تأکید بر اینکه حضرت آیت‌الله شاهرودی عاشق اهل‌بیت(ع)و امام حسین(ع) بودند،گفت: وقتی  آیت‌الله‌العظمی سید محمود حسینی شاهرودی(ره) به دلیل کهولت سن توان پیاده‌روی مسیر نجف به کربلا را نداشت این برنامه ترک نشد و آیت‌الله سید محمد شاهرودی یا برادرشان مرحوم آیت‌الله سید علی شاهرودی این سنت را ادامه دادند.

استاد حوزه علمیه افزود: آیت‌الله‌العظمی سید محمود شاهرودی مرجع بزرگ جهان تشیع که علم و تقوا و زهد ایشان نمونه بود پدر آیت‌الله‌العظمی سید محمد شاهرودی بودند و ایشان دروس سطح را نزد پدر بزرگوارشان فراگرفت و رشد کردند.

وی با اشاره به مقام علمی حضرت آیت‌الله سید محمد شاهرودی گفت: این مرجع عظیم الشان جهان تشیع در جوانی به مقام اجتهاد رسیدند و یکی از افرادی که به ایشان اجازه اجتهاد دادند پدرشان بودند .

این مراسم با حضور آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی عراقی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم ، نمایندگان بیوت مراجع، و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

 ‌آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی فرزند آیت‌الله‌ سید محمود حسینی شاهرودی مرجع شیعیان بود که به دلیل بیماری مدتی در بیمارستان تهران بستری بود و امروز در سن 94 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در آذرماه ۱۳۰۴ در نجف به دنیا آمد. پدرایشان پس از فوت سید ابوالحسن اصفهانی سال‌های متمادی زعامت دینی و علمی و مرجعیت حوزه‌های علمیۀ تشیع را برعهده داشت.

از این عالم ربانی آثاری از جمله «ذخیرة المؤمنین لیوم الدین» رساله عملیه به زبان عربی، «رساله توضیح المسائل» رساله عملیه به زبان فارسی، «توضیح مناسک حج» احکام حج به زبان فارسی، «رساله توضیح المسائل» به زبان اردو، کتاب استفتائات فارسی، «رساله مختصر الاحکام» به زبان اردو و«دروس فی احکام النساء» به زبان عربی به یادگار مانده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز