امام‌جمعه قم:

گام سوم کاهش تعهدات ایران موجب بی‌اعتباری بیشتر آمریکا و اروپا شد

۱۳۹۸/۰۶/۱۵ - ۱۳:۵۸:۲۱
کد خبر: ۸۹۴۸۸۱
گام سوم کاهش تعهدات ایران موجب بی‌اعتباری بیشتر آمریکا و اروپا شد
امام‌ جمعه قم با اشاره به اعلام گام سوم کاهش تعهدات ایران در برجام گفت: این اقدام لبیک به رهبری برای مقابله با بدعهدی‌های اروپا و آمریکا بود و به بی‌اعتباری بیشتر آنها منجر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم گفت: سیاست‌های ترامپ در مقابل ایران شکست‌خورده است، چراکه با پیشرفت نظامی ایران و ساقط کردن پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران، قدرت نظامی و بازدارندگی جمهوری اسلامی به رخ آمریکا کشید.

وی بابیان اینکه تحریم‌های اقتصادی نتوانست اقتصاد ایران را دچار فروپاشی کند، اظهار داشت: ایستادگی جمهوری اسلامی ، اعتبار ایران را به‌طور چشم‌گیری ارتقا داده و ثابت کرده که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و ما آمریکا را زیر پا خواهیم گذاشت.

آیت الله سعیدی با تاکید بر اینکه ایران نه‌تنها به ابرقدرتی منطقه‌ای بلکه به ابرقدرتی جهانی تبدیل‌شده گفت: جمهوری اسلامی به دنبال اجرای قانون خدا در دنیاست و این در حالی است که غرب به دنبال قانون جنگل و حذف دیگران می‌باشد که راه مقابله با این تفکر، مقاومت است.

وی تاکید کرد: غرب‌زدگان نگون‌بخت و نفوذی، به مسئولان کشور نشانی غلط مذاکره می‌دهند ولی باید بدانند مذاکره مجدد با دشمن به‌هیچ‌وجه برای مردم و مسئولان قابل‌قبول نخواهد بود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه، با حمایت از اراده جدی قوه قضائیه در برخورد با مفاسد گفت: نمازگزاران جمعه قم از تصمیم قاطع و اراده و اقدام عملی دستگاه قضایی و آیت‌الله رئیسی در برخورد با فساد، رانت‌خواری، مجرمان اقتصادی و غارت گران و مفسدان اقتصادی حمایت و از رئیس دستگاه قضا انتظار داریم حکم خدا را در برابر این مفسدان اجرا کرده و در این زمینه هیچ‌گونه رافتی نباید لحاظ شود.

آیت الله سعیدی اضافه کرد: انتظار مردم این است که دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد اقتصادی ملاحظه هیچ مقامی را نکرده و بداند که ملت ایران پشتیبان آن‌هاست.

وی دربخش دیگری ازسخنان خود بابیان اینکه تاسوعا و عاشورا در طول تاریخ الهام‌بخش نهضت‌های ضد ظلم بوده است گفت: امام راحل با استفاده از ظرفیت عظیم تاسوعا و عاشورا، با فریاد عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی علیه رژیم پهلوی، انقلاب اسلامی را رهبری کردند.

خطیب جمعه قم، با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی از جنس حرکت حضرت اباعبدالله(ع) است، ادامه داد: راهپیمایی عظیم مردم در تاسوعای حسینی پیش از انقلاب، رفراندمی بزرگ بود که در کل کشور انجام شد و مردم در آن نفی رژیم پهلوی را سر دادند.

وی ادامه داد: امربه‌معروف و نهی از منکر هدف قیام اباعبدالله(ع) است و این اهداف همچنان زنده است و باید همه به این اهداف توجه داشته و در این مسیر حرکت کنیم.

آیت الله سعیدی تاکید کرد: «لبیک یا حسین» یعنی ورود امت حزب‌الله در تمام میدان‌های موردنیاز اسلام و انقلاب، و این فریادی همراه با عمل برای مقابله با استکبار است و امروز نیز بسیجیان، خود را آماده پشتیبانی و فدای حضرت ولی‌عصر(عج) کرده‌اند.

وی بابیان اینکه «لبیک با حسین(ع)» همان «لبیک یا مهدی(عج)» است، تاکید کرد: مسلم بن عقیل نماینده امام حسین(ع) در کوفه بود که وظیفه کوفیان بیعت و پشتیبانی از آن بود و در این عصر نیز وظیفه ما پشتیبانی از نائب امام زمان(عج) یعنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است .

آیت الله سعیدی گفت: لبیک یا خامنه‌ای، امروز ندای مظلومان عالم در لبنان، یمن و سوریه شده است و باید برای جهانی‌شدن این ندا و نجات مستضعفان از مستکبران و زمینه‌سازی ظهور با رهبر انقلاب بیعت مجدد کرد و همه به نصایح دلسوزانه ایشان گوش فرا دهیم.

نظر شما