امام جمعه قم:

راه مذاکره با اروپایی ها بسته نیست/فریب ترامپ را نمی خوریم

۱۳۹۸/۰۶/۲۲ - ۱۳:۰۲:۱۵
کد خبر: ۸۹۷۰۷۶
راه مذاکره با اروپایی ها بسته نیست/فریب ترامپ را نمی خوریم
امام جمعه قم گفت: روابط با دولت های اروپایی، ساده نیست و نیاز به هوشمندی است، ما روابط را نبسته ایم اما باید یک سری مسائل از جمله نقض عهد ترامپ را در نظر بگیریم. اروپایی ها یا جرات و توان ندارند و یا نمی خواهند و البته برای ما فرقی نمی کند و راه مذاکره را نبسته ایم اما نیاز به هوشمندی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به آثار سو غذای حرام گفت: به دلیل رابطه جسم و جان، غذای ناپاک در روح و روان آثار زیان باری بر جای می گذارد.

امام جمعه قم افزود: برخی از معامله ها نیکی ها و پاکی ها را محو می کند که در قرآن و روایات موارد زیادی برشمرده شده است که آثار بسیاری به همراه دارد.

وی گفت: لقمه حرام در تمام مراحل موجب سقوط انسان و مانعی از تکامل و عروج انسان خواهد شد و عذابی در آن دنیا می شود و پیامبر(ص) فرمودند که چیزی که بیشترین ترس را از امت دارم، راه هایی است که زندگی و لقمه انسان را حرام و آلوده می کند.

اعرافی در ادامه با اشاره به ایام عزاداری امام حسین(ع) گفت: امسال نیز مشعل عزای امام حسین(ع) روشن تر شد و در سراسر ایران و کشورها شاهد بودیم که بعد از 1400 سال همچنان خون حسین(ع) زنده است و پیام امام حسین(ع) به گوش جهانیان می رسد.

امام جمعه قم گفت: امروز شاهد هستیم که پیام مقاومت از عاشورا به تمام دنیا ارسال شده است و دیدیم که از زبان سید مقاومت گفتند که با ولی زمان پیمان می بندیم که تا پایان کار با ایشان خواهیم بود و ملت ایران نیز همان سخنان را دارند که با امام و رهبرمان تا ذلت استکبار خواهیم ماند.

وی در ادامه با اشاره به مسائل خارجی و مذاکره گفت: روابط خارجی ما در لایه اول باید شامل همه ابعاد اجتماعی و سیاسی و اقتصادی باشد و سطح دوم باید مربوط به کشورهایی باشد که مستقل عمل می کنند مثل چین و روسیه که باید هوشمندانه عمل کنیم و گرایش ما باید از سمت غرب به سمت شرق باشد.

اعرافی بیان داشت: روابط با دولت های اروپایی، ساده نیست و نیاز به هوشمندی است، ما روابط را نبسته ایم اما باید یک سری مسائل از جمله نقض عهد ترامپ را در نظر بگیریم. اروپایی ها یا جرات و توان ندارند و یا نمی خواهند و البته برای ما فرقی نمی کند و راه مذاکره را نبسته ایم اما نیاز به هوشمندی دارد.

وی گفت: در مقابله با اینها باید از تجربه ها استفاده کرد و فریب نخورد، در مورد آمریکا از مسئولان می خواهیم که با چشمان بازتر حرکت کنند، نگاه آنها به سخن و هدایت رهبری باشد و هوشمندی لازم در این مسیر ضرورت دارد، ما تجربه برجام را داریم.

امام جمعه قم تصریح کرد: ما در برجام مذاکره کردیم اما آنها ما را تحریم کردند، دنیا بدانند ما بدترین تحریم ها را داریم اما آنها که می گفتند این تحریم ها ما را از پای می اندازد، دیدید که ما قوی تر شدیم و ملت ما سختی را تحمل می کند و از عاشورا الهام می گیرد و پای رهبر و آرمان های انقلاب تا پای جان خواهد ایستاد.

اعرافی گفت: ادامه مسیر نیازمند این است که یک سخن از ایران شنیده شود و آن سخن رهبری است و دیگران هم باید همراهی کنند و باید مقتدر بوده و نترسیم و به ملت تکیه کنیم و هوشمندانه و دقیق ترفند ها را بشناسیم.

وی تاکید کرد: اروپایی و آمریکایی ها بدانند که گام های بعدی محکم تر برخواهد داشت و فریب ترامپ را نخواهند خورد، ما راه خود را ادامه خواهیم داد و ملت ما بدانند که روسای جمهور مختلف آمریکا تلاش های بسیاری کردند که اسرائیل در امن باشد و فرهنگ آمریکایی در جهان باشد، اما به هیچ نتیجه ای نرسیدند.

نظر شما