به دلیل سفر نخست وزیر پاکستان به ایران؛

سفر ظریف به قم لغو شد

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۱:۱۹:۰۲
کد خبر: ۹۱۰۹۳۵
سفر ظریف به قم لغو شد
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به لغو سفر وزیر امورخارجه گفت: به دلیل سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به ایران، سفر محمد جواد ظریف به قم و حضور وی در این آئین لغو شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب، در آئین آغاز سال تحصیلی دانشگاه ادیان و مذاهب در سالن همایش‌های این دانشگاه ، با بیان اینکه حوزه علمیه قم، مرکز تنومند، تناور و بالنده فکری در جهان اسلام است افزود:حوزه علمیه به اولین مرکز علمی و دینی جهان تبدیل شده ضمن اینکه که نگاه‌ها پس از انقلاب به این مرکز عظیم علمی بسیار متفاوت شدهاست.

وی افزود: انتظار از حوزه علمیه قم ایجاد ارتباط قوی با مراکز علمی در سراسر جهان میباشد که در این راستا اقدام های موثری پس از انقلاب اسلامی در حوزه علمیه انجام شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون هزاران طلبه از ۱۲۰ کشور جهان در جامعه المصطفی العالمیه مشغول تحصیل هستند گفت: این مرکز علمی ارتباطات گسترده ای در دنیا ایجاد کرده  ولی این ارتباط تنها به ادیان اسلامی خلاصه شده که دانشگاه ادیان و مذاهب تکمیل کننده آن با همه ادیان و مذاهب جهان است.

نواب با تاکید بر اینکه دانشگاه ادیان و مذاهب آغوش خود را برای همه بشریت باز کرده است، ادامه داد: اسلام برای همه بشریت پیام دارد و دانشگاه ادیان نیز در این راستا برای همه بشریت پیام دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۵ ساله این دانشگاه گفت: پذیرش دانشجوی خارجی در این دانشگاه از سال گذشته آغاز و درحال حاضر ۳۹۰ دانشجوی غیرایرانی از ۲۰ ملیت در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به تدریس ۳۱ استاد خارجی در دانشگاه ادیان و مذاهب  گفت: یکی از افتخارهای این دانشگاه برگزاری دوره های کوتاه مدت شیعه شناسی، اسلام شناسی و ایران شناسی است که در این دوره ها بیش از ۲۵۰ استاد از کشورهای مختلف در این دوره ها شرکت کردهاند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، با تاکید بر اینکه توقع از حوزه علمیه بسیار افزایش یافته است، ادامه داد: حوزه با کارهای عمیق و گسترده پژوهشی و همچنین ایجاد ارتباط های بین المللی مانند گذشته در حال درخشیدن است.

نواب، ادامه داد: ۳۷ سفر علمی آموزشی برای دانشجویان این دانشگاه برگزار شده  ضمن اینکه قراردادهای فرهنگی مختلف میان دانشگاه های آلمان و دانشگاه ادیان و مذاهب به امضا رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به لغو سفر وزیر امورخارجه  گفت: به دلیل سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به ایران، سفر محمد جواد ظریف به قم و حضور وی در این آئین لغو شد.

نظر شما