هفت زورخانه فعال در قم وجود دارد

۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۳:۰۴:۰۶
کد خبر: ۹۱۴۳۴۴
رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی قم بابیان اینکه در حال حاضر هشت زورخانه در سطح استان وجود دارد، گفت: از این تعداد هفت زورخانه فعال است و یک زورخانه که در منطقه شهر فرودگاهی قم واقع است، به دلیل مشکل‌های پیرامون احداث این فرودگاه، متوقف‌شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، امیر فردین، در مجمع سالیانه هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی قم گفت: زورخانه‌های شهید فهمیده، علی‌اکبر، حضرت ابوالفضل(ع)، فرهنگیان، پوریای ولی، شهیدان سیلمانیان، ندامتگاه لنگرود و فرودگاه قم هشت زورخانه موجود در استان است.

وی بابیان اینکه ۷۴۰ ورزشکار باستانی‌کار قم در سامانه بانک اطلاعات فدراسیون ثبت‌شده است گفت: ۸۰ درصد از کل آمار ورزشکاران ثبت‌شده در سامانه فدراسیون بیمه هستند ضمن اینکه بقیه باستانی‌کاران از طریق هیات های دیگر بیمه‌شده‌اند.

رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی قم اظهار داشت: آمار ورزشکاران فعال در این رشته بسیار بیشتر از آمار فعلی است، چراکه دسترسی به اطلاعات برخی از این ورزشکاران مانند ورزشکاران این رشته در ندامتگاه‌ها در دست نیست به همین دلیل امکان ثبت آن‌ها در سامانه جامع فدراسیون وجود ندارد.

وی بابیان اینکه ورزش زورخانه‌ای ازجمله ورزش‌هایی است که از کودکان تا پیشکسوتان در آن مشغول فعالیت هستند، گفت: زورخانه‌های استان مجهز شده و در این زمینه هیچ‌گونه محدودیتی برای فعالیت ورزشکاران تمام رده‌ها وجود ندارد.

فردین، ادامه داد: تعمیر برخی زورخانه‌ها، فعال‌سازی دوره‌های آموزشی، برگزاری آیین‌های ویژه فرهنگی، شرکت تیم باستانی‌کار قم در رویداد فرهنگی قم در شهر نبطیه لبنان، امضاء تفاهم‌نامه همکاری ورزشی میان قم و نبطیه و افزایش تعامل میان هیات ورزش‌های زورخانه‌ای قم با دستگاه‌های مختلف این استان ازجمله اقدام‌های این هیات ورزشی است.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری ورزشی میان قم و نبطیه لبنان گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه ساخت زورخانه در لبنان ازجمله تعهدات استان است که با این کار شاهد افزایش تعاملات ورزشی میان ۲ شهر قم و نبطیه و همچنین ارتقای ورزش باستانی در لبنان خواهیم بود.

رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی قم ادامه داد: کسب سهمیه تیم ملی در رشته میل سنگی، برگزاری مسابقات انتخابی، اجرای برنامه‌های عمومی در بوستان‌ها، حضور داور زورخانه‌ای قم در مسابقات بین‌المللی، کسب سه عنوان در مسابقات کشوری و قهرمانی باستانی‌کار قمی در رشته میل سنگی کشور ازجمله افتخارات این هیات ورزشی در سال ۹۷ است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز