استاندارقم:

۵۰ درصد مصوبه‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم عملیاتی شده‌است

۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۱۰:۱۲:۵۹
کد خبر: ۹۲۱۳۱۸
۵۰ درصد مصوبه‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم عملیاتی شده‌است
استاندار قم گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۷ جلسه اصلی ، ۵۱ کمیته فرعی و ۴۶ کمیته ارزیابی کارگروه تسهیل و رونق تولید این استان برگزار و ۵۰ درصد مصوبه های آن نیز اجرایی شده‌است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم درتالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: این کارگروه درمدت یاد شده ۴۲۰ مصوبه داشته‌است.

وی بیان داشت: درسال‌جاری در مجموع،  ۴۸ واحد تولیدی صنعتی، گردشگری و روستایی به صورت یک هفته درمیان درقالب طرح سه شنبه‌های اقتصادی به صورت میدانی مورد بازدید و مسائل آنها بررسی شد.

بیش از ۲هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند. قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به‌ اهمیت تشکیل هیاتهای خبرگان بانکی و اقتصادی برای بررسی علت سر بازدن بانک ها از پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی، بیان داشت: در این خصوص قوانین و مقرراتی وضع و تفاهم‌ها و توافق‌هایی نیز صورت گرفته از این رو باید هر چه زودتر توسط بانک‌ مرکزی شاهد تحقق آن‌ باشیم.

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهوری و مدیران دستگاه های اجرایی و دست اندرکاران اتاق بازرگانی و بخش خصوصی این استان برگزار و مشکلات واحدهای تولید بررسی و پیشنهادها و راهکارهای موثر برای حل آن ارائه شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز