مدیرکل ورزش و جوانان استان قم خبر داد:

آغاز بازسازی پیست دوو میدانی شهید حیدریان قم

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۱۱:۵۱:۲۱
کد خبر: ۹۲۲۳۲۰
آغاز بازسازی پیست دوو میدانی شهید حیدریان قم
مدیرکل ورزش و جوانان قم، وجود زیرساخت‌های مناسب را لازمه توسعه رشته‌های ورزش در استان دانست و گفت: با پیگیری های انجام شده روند تغییر و بازسازی اساسی پیست دوومیدانی مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم آغاز شده‌است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر رسول منعم، در مجمع سالیانه هیات دوومیدانی قم درسال جلسات اداره کل ورزش و جوانان قم، گفت: بازسازی و تکمیل مجموعه ورزشی تختی به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم استان در دستور کار است که در صورت تامین اعتبارات، این مجموعه ورزش بازسازی و پیست دو و میدانی آن مرمت و بازسازی می‌شود.

وی اظهار داشت: درصورت تامین اعتبار روند احداث پیست تندرستی درمجموعه ورزشی هفت تیر قم امسال آغاز خواهد شد.

وی مجموعه ورزشی یادگار امام قم را از دیگر زیرساخت‌های مهم ورزشی استان دانست و تاکید کرد: این مجموعه به عنوان یک مجموعه ورزشی با شاخص‌های بین المللی، فرصتی مناسب برای اجرای برنامه های ملی در رشته دوومیدانی است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم، دو و میدانی را رشته پایه و حیاتی در استان دانست و گفت: رشته دوومیدانی از جمله رشته‌های پایه، پرمدال و مادر ورزش کشور و استان است که باید توجه ویژه‌ای به این رشته نسبت به گذشته صورت گیرد.

وی ، عملکرد هیات دوومیدانی استان قم را بسیار خوب و قابل قبول دانست و افزود: کسب توفیق در رشته دوو میدانی علاوه بر ارتقای و رونق این رشته ورزشی، موجب ارتقای سایر رشته‌های ورزشی خواهد شد.

منعم ادامه داد: بسیاری از قهرمانان ورزشی با توجه به کسب آمادگی در رشته دوو میدانی می‌توانند در عرصه‌های قهرمانی دررشته‌های دیگر حضور یابند که این از اهمیت این رشته ورزشی است

مدیرکل ورزش و جوانان قم،  توجه به استعدادیابی در رده‌های سنی پایه در رشته دوومیدانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: استعدادیابی در این رشته حرف اول را می‌زند که باید این موضوع بیش از گذشته در برنامه ریزی‌های هیات مورد تاکید و توجه باشد.

منعم، یکی از دلایل موفقیت رشته دوو میدانی دراستان قم را ارتباط مناسب میان این هیات و انجمن دوو میدانی آموزش و پرورش دانست و گفت: این بستر موجب تجمیع ظرفیت‌های استان و کسب افتخارات متنوع ملی و بین المللی درحوزه دو و میدانی شده‌است.

وی تاکید کرد: دوو میدانی یکی از رشته‌های مستعد کسب سهمیه در مسابقات المپیک جهانی و آسیایی است و این استان ظرفیت کسب نماینده در این آوردگاه‌های جهانی را در این رشته دارد.

وی یکی از حلقه های گمشده ورزش کشور و استان ها را استفاده نکردن از ظرفیت مجامع سالیانه هیات‌های ورزشی دانست و اظهار داشت: تا امروز ۲۲ مجمع سالیانه هیات‌های ورزشی درماه های گذشته در استان برگزار شده است که استفاده مطلوب از ظرفیت این مجمع ها می‌تواند گره های هیات های ورزشی استان را باز کند.

مدیرکل ورزش و جوانان قم، با تاکید بر ضرورت شفاف‌ سازی مالی هیات‌های ورزشی، اظهار داشت: شفاف سازی در حوزه مالی هیات‌های ورزشی می‌تواند مانع از بروز مشکل های گریبان‌گیر هیات‌ها شود.

 

نظر شما