رئیس قوه قضائیه:

پرونده‌های مورد دغدغه مردم اطلاع رسانی می‌شوند

۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۱۹:۰۶:۵۰
کد خبر: ۹۲۴۴۸۸
پرونده‌های مورد دغدغه مردم اطلاع رسانی می‌شوند
رئیس قوه قضائیه، گفت: هر پرونده‌ای که به هر دلیلی به موضوع و دغدغه مردم تبدیل شود باید عادلانه ، منصفانه، سریع و دقیق مورد رسیدگی قرارگیرد و اطلاع رسانی شود، در این رابطه قوه قضاییه تحت تاثیر هیچ فضاسازی و جوسازی قرار نخواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در اختتامیه همایش «فرصت های تحول در سازمان قضایی نیروهای مسلح» در مرکز آموزش قوه قضائیه درقم، گفت: پرونده‌هایی که از اهمیت برخوردار است باید به صورت دقیق و با سرعت انجام شود چرا که زمان‌بر شدن برخی پرونده‌های مهم اثرگذاری احکام صادره را کاهش می‌دهد.

وی اظهار داشت :‌فضاسازی و جوسازی ها نباید هیچ تاثیری بر عملکرد قوه قضائیه داشته باشد و دراین زمینه باید احکام با صلابت صادر و اجرا شود.

وی تاکید کرد: اجرای عدالت اولویت دستگاه قضایی می‌باشد و ممکن است خواصی از این رویکرد قوه قضائیه راضی نباشند که این مهم نیست، بلکه آنچه مهم است رضایت مردم از اجرای عدالت و احساس آن در جامعه می‌باشد.

رئیسی گفت: تاکید دستگاه قضایی تبیین اقدامات انجام شده برای نخبگان و منصفانه جامعه است تا در جریان امور قرار گیرند.

وی افزود:‌ نحوه رسیدگی پرونده‌هایی که تبدیل به دغدغه عمومی شده‌است را باید اطلاع رسانی کرد چرا که این اقدام در افزایش رضایت‌مندی مردم موثر است.

رئیس قوه قضائیه، با اشاره به تصمیم‌گیری‌های ارزشمند درحوزه تحول درسازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: معنای تحول این نیست که همه چیز را درهمه جا طوری دیگری نگاه کرد بلکه تحول به معنی شناخت وضع موجود، شناسایی مشکلات و تلاش برای رفع آنها با حرکتی جهادی و انقلابی می‌باشد.

وی تاکید کرد: ضمن رعایت حقوق مردم و همچنین توجه به جایگاه، اقتدار، عزت آفرینی، نظم و صلابت نیروهای مسلح، حق مردم نباید ضایع شود.

وی اظهار داشت: سازمان قضایی نیروهای مسلح ضمن حراست از اسرار و اقتدار نیروهای مسلح باید به حفظ، پاسداری و صیانت از حق مردم توجه داشته باشد.

رئیسی ، سازمان قضایی نیروهای مسلح را مولد انقلاب اسلامی دانست و گفت: نگاه انقلابی، عمل انقلابی و رفتار انقلابی مهمترین شاخصه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است به همین دلیل باید در سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز نگاه انقلابی حاکم باشد.

وی، با تاکید برضرورت حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی درسازمان قضایی نیروهای مسلح بیان کرد: تحول در سازمان قضایی نیروهای مسلح باید با تحول درنیروهای مسلح و همچنین تحول در قوه قضاییه متناسب باشد.

رئیسی با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در جایگاهی رفیع ایستاده اند گفت: نیروهای مسلح در جنگ تحمیلی، در عرصه سازندگی و همچنین مقابله با توطئه منطقه‌ای داعش با حضور در میدان و مشاوره نظامی، کارهای عظیم و پیروزی های بزرگی کسب کرده اند که این از افتخارات انقلاب اسلامی است.

وی، مردم‌داری را از ویژگی های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی دانست و گفت: حضور نیروهای مسلح در عرصه های مختلف نیازمند انضباط مالی، اقتصادی و حفظ روحیه انقلابی است که سازمان قضایی باید کمک کند که این کارهای بزرگ کمترین آسیب همراه باشد.

رئیس قوه قضائیه، مصون بودن نیروهای مسلح از هر آسیبی را مورد تاکید قرار داد و تاکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، کشور را از توطئه ها و نفوذ حفظ کرده است و باید همچنان کارآمد، انقلابی، منضبط، اثرگذار باقی بماند و بر این ویژگی ها افزوده شود.

وی پیشگیری از وقوع جرم را از جمله اولویت های این قوه دانست و گفت: پیشگیری از وقوع جرم در سازمان نیروهای مسلح با همکاری فرماندهان عالی ستاد کل نیروهای مسلح به خوبی اجرا شده که این الگویی مناسب برای سایر بخش‌ها است.

رئیس قوه قضائیه، با تاکید بر نقش آفرینی همه دستگاه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم افزود: هیچ سازمانی و هیچ دستگاهی را نمی‌شناسیم جز اینکه ماموریتی در پیشگیری از جرم داشته باشد و در این راستا همه باید تلاش کنند تا از ناهنجاری ها، بی‌قانونی و قانون گریزی درکشور جلوگیری شود.

وی با تاکید بر نظارت پذیری و قانون مداری درجامعه اظهار داشت: تمام مسئولان باید خود را در قبال مردم در جایگاه پاسخگویی باشند.

رئیس قوه قضائیه،  گام دوم انقلاب را بستر اصلی تحول دربخش های مختلف جامعه از جمله دستگاه قضایی دانست و ادامه داد: عدالت یکی از موضوع‌های مورد تاکید گام دوم انقلاب است که تحول در قوه قضائیه مبتنی بر این بیانیه صورت می‌گیرد.

نظر شما