۱۰ مرکز آموزش شطرنج در قم ایجاد می‌شود

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۰۸:۲۱:۱۵
کد خبر: ۹۳۳۴۶۸
رییس هیات شطرنج قم، با اشاره به تلاش برای توسعه مراکز آموزش شطرنج در این استان گفت: با تفاهم‌نامه امضاشده با کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان استان، در تمام ۱۰ مرکز پرورش فکری قم مراکز آموزش شطرنج ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حسین رحمتی نشاط در مجمع سالیانه هیات شطرنج قم در سالن اداره کل ورزش و جوانان این استان، با بیان اینکه تاکنون در۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم مرکز آموزش شطرنج ایجاد شده است،‌افزود: توجه به استعدادیابی و معرفی شطرنج از جمله اولویت‌های این هیات ورزشی است.

وی با اشاره به مذاکره و توافق صورت گرفته میان هیات شطرنج و یکی از مربیان برجسته کشور افزود: بر اساس این توافق دوره‌های آموزشی از هفته گذشته درقم آغاز و این دوره تا یک سال ادامه خواهد داشت.

رحمتی نشاط با اشاره به عملکرد این هیات درسال ۹۷ گفت: برگزاری ۱۵ مسابقه استانی از جمله برگزاری مسابقه قهرمانی استان در ۲ بخش بانوان و آقایان، برگزاری مسابقات رده سنی زیر ۱۰، ۱۴ و ۱۸ سال و برگزاری مسابقات لیگ شطرنج استان با حضور ۱۳ تیم و ۶۵ بازیکن از جمله عملکرد این استان درسال گذشته است.

رییس هیات شطرنج قم، با بیان اینکه درسال گذشته پنج اعزام به مسابقات کشوری انجام شده‌است گفت: میزبانی از مسابقات قهرمانی کشور در رده زیر ۱۶ سال و زیر ۱۸ سال پسران از دیگر اقدام‌های برجسته این هیات درسال ۹۷ است.

وی گفت: درحوزه استعدادیابی نیز به عنوان یک اولویت سال گذشته  ۴۰ نفر در سه رده سنی استعدادیابی صورت گرفته‌است که این افراد در سال ۹۸ به مسابقات قهرمانی کشور اعزام‌شده‌اند.

رحمتی نشاط گفت: بر اساس توافق صورت گرفته درسطح کلان کشور، بیمه شطرنج کاران از حالت اجباری خارج و این موجب شده تا آمار ورزشکاران بیمه‌شده این هیات بسیار کمتر از شطرنج‌بازان حرفه‌ای فعال درقم است.

رییس هیات شطرنج قم، با بیان اینکه هم اکنون ۲۰۰ شطرنج‌باز فعال در استان وجود دارد افزود: از این تعداد ورزشکار، ۹۰ ورزشکار دارای ریتینگ در استان وجود دارد.

رحمتی نشاط با بیان اینکه تامین مکان مناسب برای استقرار هیات را یکی از اولویت‌های این هیات دانست و گفت: در صورت تخصیص زمین، این هیات آمادگی احداث مکان برای این هیات را دارد.

نظر شما