آیت الله فاضل‌لنکرانی:

خدمت به شهدا یک فرصت طلایی است /لزوم ترویج فرهنگ شهادت در بین نسل جوان

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۲۳:۲۸:۱۷
کد خبر: ۹۵۰۰۸۵
خدمت به شهدا یک فرصت طلایی است /لزوم ترویج فرهنگ شهادت در بین نسل جوان
استاد حوزه علمیه قم خدمت به شهدا و تکریم خانواده ایشان را یک فرصت طلایی دانست و گفت: وقتی پدر یک شهیدبزرگوار وارد بنیاد شهید می‌شود باید گمان کنید که روح شهید وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله «محمدجواد فاضل‌لنکرانی» در دیدار با حجت الاسلام هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم ضمن تبریک نسبت به انتصاب ایشان در سمت جدید اظهار داشت: خدمت در شهر مقدس قم از ارزش و جایگاه دو چندانی برخوردار است چراکه این شهر ویژگی های خاصی دارد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد:این سه تا عامل؛ یکی وجود حضرت معصومه(س)، یکی حوزه علمیه، یکی هم اهل قم؛ زمینه اینکه خدمت جنابعالی یا هر کسی که در این استان خدمت می‌کند اجرش در نزد خدای تبارک و تعالی بیش از خدمت در جای دیگر است اگر به این عناوین توجه داشته باشد و این یک فرصت بسیار خوبی است و من امیدوارم که ان شاء الله شما در دوره مسئولیت خود واقعاً از این فرصت به نحو احسن استفاده کنید و از این شرایط بسیار منحصر و معنوی که در قم وجود دارد کاملاً بهره ببرید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان یکی از نهادهای برآمده از انقلاب اسلامی گفت: کارکرد این نهاد ارتباط با خانواده معظم شهدا دارد که واقعاً خدمت به خانواده شهدا خودش بسیار اجر فراوانی دارد ، خدمت به خانواده شهدا و تکریم آنها در حقیقت تکریم شهید است.

آیت الله فاضل‌لنکرانی با بیان این که تکریم شهید بر هر انسانی ولو غیر مسلمان در ایران لازم است، گفت: این یک وظیفه عمومی است اما در کنار این وظیفه عمومی برای مسئولینی که در این مجموعه و نهاد مقدس هستند، خدمت به خانواده شهدا. تکریم خانواده شهدا، یک فرصت طلایی است، نباید واقعاً مسئولین در بنیاد شهید این را به عنوان یک امر اداری تلقی کنند، بگویند ما وظیفه‌مان این است که ساعت هشت صبح بیائیم ارباب رجوع ما هم خانواده شهدا هستند مثل ارباب رجوع سایر ادارات و بعد هم تمام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به لزوم توجه بیشتر به تکریم شهدای روحانی به عنوان یکی از اقشاری که به گردن این انقلاب حق بزرگی دارند، تصریح کرد: واقعاً باید نسبت به خانواده شهدا از هیچ چیز دریغ نفرمائید که البته واقعاً همینطور تا حالا عمل شده ولی این ذهنیت و این فکر که اگر پدر شهیدی وارد بنیاد شهید شد، ما معتقد باشیم که واقعاً روح آن شهید آنجا حاضر و ناظر است توجه به اعمال ما دارد و آثار دیگری که دارد، لذا این یک فرصت بسیار مهمی است.

وی خدمت در این نهاد را موجب تحکیم انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: تجلیل از خانواده شهدا، خود شهید، ترویج فرهنگ شهادت از  اهمیت ویژه ای برخوردار است، یعنی یکی از کارهای مسئولین بنیاد شهید این باشد که جریان سازی کند برای ترغیب نسل امروز، جوانان امروز، جامعه به سمت شهادت تا ارزش این فرهنگ برای همه جوانان ما نهادینه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز