تاکید مدیر حوزه های علمیه بر کمک رسانی به مردم سیستان و بلوچستان

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۱۰:۳۱:۰۳
کد خبر: ۹۵۰۷۷۶
تاکید مدیر حوزه های علمیه بر کمک رسانی به مردم سیستان و بلوچستان
مدیر حوزه‌های علمیه در نامه‌ای ضمن همدلی با آسیب دیدگان از سیل در استان سیستان و بلوچستان به مدیران مراکز و مدارس علمیه حوزه‌های علمیه در استان‌ها دستور داد تا زمینه کمک‌رسانی طلاب به مردم آسیب‌دیده از سیل را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در نامه آیت‌الله علیرضا اعرافی آمده است: فاجعه سیل خسارت‌بار استان سیستان و بلوچستان که به جان باختن شماری از هم‌میهنان عزیز و وارد آمدن خسارت‌های سنگین مالی به اقشار مختلف و روستاییان گرامی شد، حادثه‌ای تلخ،دردناک و مصیبت‌بار است.

در این نامه تصریح‌شده است: این‌جانب با تاثر و اندوه فراوان، با همدلی و همدردی، ضمن عرض تسلیت به مصیبت دیدگان، صبر و سلامتی آنان را از خداوند مسالت داشته و رحمت و مغفرت برای جان‌باختگان خواهانم.

در این نامه اضافه‌شده است: بی‌گمان چنان‌که رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی)فرموده‌اند، وظیفه مسئولان ذی‌ربط و حوزه‌های علمیه، روحانیت معظم و معزز، کمک مادی و معنوی به آسیب دیدگان و تسکین آلام و رنج‌های بازماندگان و کاستن از اندوه آنان است، از خداوند منان صبر جمیل برای بازماندگان و پاداش نیک الهی برای جان‌باختگان مسالت می‌نمایم.

در این نامه تصریح‌شده است: از مدیران ارجمند حوزه‌های علمیه استان‌ها و مراکز و مدارس وابسته می‌خواهم تا با هماهنگی نهادهای مسئول کشور و نماینده معزز ولی‌فقیه در استان و نهادها و مراکز حوزه‌ای و ذی‌ربط، زمینه‌های لازم برای هرگونه همیاری با آسیب دیدگان و حضور منسجم طلاب و روحانیان در مناطق سیل‌زده و ارائه خدمات خالصانه به مردم استان سیستان و بلوچستان را فراهم آوردند و نیز در تبلیغ و ترغیب ملت شریف ایران به یاری هم‌وطنان عزیزمان کوشا باشند، مدیران محترم در تنظیم برنامه‌های مدارس و مراکز بر اساس توضیح بالا و با هماهنگی لازم با مسئولان ذی‌ربط مدیریت حوزه‌ها دارای اختیار و مجازند.

نظر شما