رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد:

وجود سم آفلاتوکسین در مواد لبنی کذب محض است

۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۲:۳۴:۰۹
کد خبر: ۹۵۲۵۷۲
وجود سم آفلاتوکسین در مواد لبنی کذب محض است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به مطرح شدن وجود سم آفلاتوکسین در مواد لبنی و شیر، گفت: این موضوع کذب محض بوده و مردم قم فریب برخی تبلیغات را نخورند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر محمدرضا قدیر در جلسه گروه کاری سلامت و امنیت غذایی استان قم که با حضور معاون استاندار در استانداری قم برگزار شد، گفت: متأسفانه موضوعی در برخی رسانه‌ها مطرح شده که سم آفلاتوکسین در مواد لبنی و شیرهای خوراکی وجود دارد، که این حرف کاملاً غیر منطقی و غیرواقعی است.

وی تصریح کرد: تأیید ادعای وجود سم در شیر، نیازمند مستندات مهم از سوی آزمایشگاه‌های معتبر است و نمی‌توان بدون در نظر گرفتن این موارد، موضوعی را بیان کرد.
*مصرف لبنیات در ایران یک پنجم دنیا است

متخصص تغذیه و معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: مصرف لبنیات در ایران یک پنجم مصرف لبنیات در دنیا است که با برخی اظهار نظرهای غیرکارشناسی نباید این میزان مصرف را هم کمتر کرد.

دکتر محمد حضوری تصریح کرد: عدم استفاده از مواد لبنی منجر به بروز مشکلات بسیاری برای انسان شده که ادعاهای وجود سم آفلاتوکسین در شیرها و مواد لبنی به کلی رد می‌شود.

همچنین معاون دامپزشکی استان قم نیز در این جلسه گفت: از سال‌ها پیش پایش خوراک دامی در استان انجام می‌شود که با صراحت بیان می‌کنیم تا این لحظه هیچ گونه مشکلی در مواد خوراکی دام و مواد لبنی وجود ندارد.

 

نظر شما