تقویت زیرساخت‌ها برای جلوگیری از خروج نخبگان

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۱۲:۱۱:۱۹
کد خبر: ۹۶۲۶۶۰
تقویت زیرساخت‌ها برای جلوگیری از خروج نخبگان
یکی از جوانان نخبه قم گفت: امروز ما شاهد خروج برخی نخبگان علمی از کشور به منظور کسب موقعیت‌های برتر شغلی و معیشتی درغرب هستیم، که باید ضمن تلاش برای ایجاد موقعیت‌های مشابه در داخل کشور برای آنان، با تقویت بنیان‌های عقیدتی، انگیزه‌های خروج از کشور را از بین برد

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سیده فاطمه میرباقری دانشجوی دکتری حقوق خصوصی دانشگاه تهران و دارای مدال طلای المپیاد کشوری حقوق، با اشاره به ویژگی‌های فردی یک انسان نخبه گفت: به نظر من در کنار‌ ویژگی‌های علمی ویژگی‌های شخصیتی نیز حائز اهمیت است، شناخت صحیح از مسائل سیاسی و اجتماعی و حضور در این صحنه‌ها ویژگی است که هر فردی باید واجد آن باشد، اما یک فرد نخبه با توجه به عنوانی که به او داده شده باید در این زمینه فعال‌تر باشد.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از نخبگان گفت: این افراد می‌توانند نقش موثری در تولید علم و رفع مشکلات کشور داشته باشند البته به شرط اینکه به فعالیت‌های آنان بها داده شود.

میرباقری گفت: یکی از اهداف مهمی که بنیاد نخبگان می‌تواند دنبال کند، پرداختن به علوم انسانی و بازگو کردن و مشخص کردن کاستی‌ها و نیاز‌های کشور در این زمینه است.

وی افزود: اگر بخواهیم مشکلی را برطرف کرده یا پیشرفتی در کشور ایجاد کنیم شاید در رشته‌های فنی این موضوع باز باشد و مسائل مورد نیاز جامعه برای پژوهش به نحو واضح‌تری مشخص باشد اما در رشته‌های علوم انسانی کمتر شاهد این امر هستیم و جا دارد بنیاد نخبگان موضوعات مهمی را که پژوهش در آنها به طور مستقیم به برطرف شدن مشکلات کشور کمک می‌کند را به وضوح مشخص کند و برای پژوهش دراختیار جوانان قرار دهد.

جوان نخبه قمی در زمینه وظایف نخبگان گفت: به نظر من مهمترین وظیفه نخبگان در چنین شرایطی تلاش برای رفع مشکلات کشور و دفاع از نظام است، علم جهاد علمی که بارها و بارها بر روی آن تاکید شده را باید جامعه نخبگان به دوش بکشند و این وظیفه جامعه نخبگانی است.

میرباقری افزود: امروز وظیفه ما ایجاب می‌کند با فکر و برنامه و ارائه راهکار برای برطرف کردن نقاط ضعف کشور جلوی سوء‌استفاده دشمنان را در این زمینه بگیریم.

وی افزود: نسل ما نسلی است که اوایل انقلاب را درک نکرده و مشکلات آن دوران از جمله جنگ نظامی را ندیده است، لذا باید امروز قدر موقعیت موجود را بدانیم و علاوه بر اینکه با جهاد علمی به دنبال رفع مشکلات کشور باشیم با حضور در صحنه سیاسی - اجتماعی و ایستادگی و مقاومت دربرابر توطئه‌چینی و نفوذ دشمنان از نظام اسلامی و وطنمان دفاع کنیم، این مهمترین وظیفه نسل امروز است.

وی تاکید کرد: تقویت بنیان‌های فکری جوانان جامعه از دیگر مسائلی است که نباید کوچک شمرده شود، امروز ما شاهد خروج برخی نخبگان علمی از کشور به منظور کسب موقعیت‌های برتر شغلی و معیشتی درغرب هستیم، که باید ضمن تلاش برای ایجاد موقعیت‌های مشابه در داخل کشور برای آنان، با تقویت بنیان‌های عقیدتی، انگیزه‌های خروج از کشور را از بین برد، تا چنین افرادی توان علمی خود را در راستای شکوفایی کشور و رشد و اعتلای نظام اسلامی به کار برند، نه اینکه آن را در اختیار بیگانگان بگذارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز