وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به قم سفر می کند

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۱۱:۴۱:۳۱
کد خبر: ۹۶۳۵۴۳
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به قم سفر می کند
همایش بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه های علمیه قم با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اصغرثنایی با اشاره به برگزاری همایش بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با توجه به رویکرد مساله محوری که دارد در مواجهه با بیانیه گام دوم، بسته اقداماتی را برای خود تعریف کرده است.

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در همین راستا برگزاری همایش علمی با هدف تبیین محورهای بیانیه و گفتمان سازی در دستور کار دفتر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مواجهه با بیانیه گام دوم باید علمی و عمیق باشد تصریح کرد: نگاه سطحی و غیرعمیق و غیر علمی به بیانیه از جمله آسیب‌های مهمی است که می‌تواند در مواجهه با بیانیه بوجود آید.

دبیر همایش بیانیه گام دوم و تمدن نوین اسلامی با بیان اینکه نگاه به بندهای بیانیه باید تبیینی باشد ادامه داد: اولین گام در بازخوانی و شناسایی محورهای بیانیه، نگاه علمی به این بندهاست.

حجت الاسلام ثنایی تصریح کرد: همایش بیانیه گام دوم و تمدن نوین اسلامی در چهار محور برنامه ریزی شد که محور اول آن تبیین بیانیه است و ریاست آن به عهده دکتر الویری است.

دبیرهمایش بیانیه گام دوم و تمدن نوین اسلامی با بیان اینکه چیستی و چرایی و چگونگی تحقق بیانیه از دیگر محورهای این همایش است گفت: این محور در قالب یک کمیسیون تخصصی به بحث گذاشته شد و ریاست آن به عهده دکترهاشمیان است.

وی تحلیل تجربه و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران و ارزیابی وضع کنونی را از دیگر کمسیون های این همایش عنوان کرد و گفت: ریاست این کمیسیون به عهده حجت الاسلام والمسلمین دکترلک زایی است.

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: محور تحلیل نهادهای علمی و بیانیه گام دوم با تاکید بر نقش جوانان در این بیانیه چهارمین محور و کمسیون این همایش را تشکیل می‌دهد.

حجت الاسلام ثنایی با اشاره به دستاوردهای علمی این همایش گفت: 3500 صفحه کار علمی خروجی های علمی این همایش از خردادماه تا دی ماه  است.

وی افزود: برگزاری 30 نشست علمی و تخصصی و برگزاری 3 مصاحبه تخصصی از دیگر خروجی های این همایش است.

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به مجموعه آثار این همایش که در 6 جلد به چاپ رسیده است اشاره کرد و گفت: این مجموعه در روز همایش باحضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی می شود.

لازم به ذکر است اختتامیه همایش فردا( پنجشنبه 24 بهمن) با حضور دکتر سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام عاملی دبیر کمسیون دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز