بسیج عمومی «خادم‌الحسین» برای مقابله با کرونا

۱۳۹۹/۰۱/۰۵ - ۱۵:۵۴:۱۷
کد خبر: ۹۸۰۸۷۶
بسیج عمومی «خادم‌الحسین» برای مقابله با کرونا
جلسه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در مجموعه خادم الحسین برگزار و بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های موجود برای جلوگیری و پیشگیری از شیوع این ویروس تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، جلسه موسسه خیریه مهر و امید و باشگاه فرهنگی ورزشی خادم‌الحسین با هدف بررسی اقدامات انجام شده در جریان مقابله با شیوع ویروس کرونا برگزار و راهکارهای موثر در این زمینه در حضور اعضاء، همیاران و مددجویان مطرح و بررسی شد.

اسدلله جعفری‌والیجردی مدیر عامل این سازمان در این جلسه اظهار کرد: شستن مرتب دست‌ها، رعایت بهداشت فردی، پرهیز از قرارگیری در مکان‌های عمومی، خوردن غذاهای خانگی و استفاده ماسک‌های مناسب و دستکش لاتکس در برابر بیماران مشکوک به کرونا، تمیز کردن وسایل عمومی مانند دستگیره درها و امتناع از دست دادن با دیگران بسیار ضروری است ولی هنوز تعداد زیادی از افراد جامعه آن را جدّی نمی‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه اضطراب ایجاد شده از کرونا خطرناک‌تر از خود این بیماری است، افزود: کسانی که با علائم بیماری مواجه هستند به منظور پیشگیری از شیوع آن پس از مراجعه به پزشک، تا حد امکان باید در منازل شخصی خود استراحت کرده و از حضور در مجامع پرهیز کنند.

در ادامه این جلسه فرید بیک‌وردی دبیر انجمن خادم‌الحسین بیان کرد: این ویروس به میزانی که درباره آن تبلیغ می‌شود خطرناک نیست و بیش از آنچه خود بیماری نگرانی ایجاد کرده، اضطراب آن در جامعه توسعه بسیاری یافته است.

یادآور شد: طبق نظر پزشکان، اواسط بهار و با عبور از فصل سرما، تب این بیماری فروکش خواهد کرد، ولی تا آن زمان باید همه ضوابط بهداشتی رعایت و با وجود قرار گرفتن در ایام نوروز از سفر و تماس مرسوم نوروزی خودداری شود.

حجت‌الاسلام رضا پارچه‌باف مدیرعامل این موسسه نیز در این جلسه بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در مجموعه خادم‌الحسین برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تاکید و عنوان کرد: باید آموزش و استرس‌زدایی از مددجویان در اولویت قرار گیرد، ضمنا توزیع منطقی و مدیریت شده البسه مورد نیاز در ایام نوروز و اقلام بهداشتی مانند ماسک و مایع ضد عفونی کننده برای مددجویان و اعضا به همراه ضد عفونی سطوح در دستور کار باشد.

وی اضافه کرد: نباید اجازه دهیم این بیماری، سلامتی مددجویان و هم استانی‌های عزیز را به خطر بیندازد، بلکه باید با توجه به هشدارهای پزشکان و مسوولان بهداشتی، چالش پیش آمده را به سرعت پشت سر بگذاریم،  اقلام بهداشتی تهیه شده با همراهی خیرین بین مددجویان توزیع و سعی می‌شود اقدامات لازم برای آموزش همگانی مددجویان و چگونگی پیشگیری و مقابله با این بیماری انجام پذیرد، ضمن اینکه جلسات ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در مجموعه خادم‌الحسین همناند سایر فعالان این عرصه تا ریشه‌کنی این ویروس همچنان ادامه خواهد داشت و سعی در تامین نیازمندی‌های بهداشتی مددجویان داریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز