بهره‌گیری از ظرفیت جوانان و هیات‌های ورزشی قم برای مقابله با کرونا

۱۳۹۹/۰۱/۰۵ - ۱۵:۵۸:۰۳
کد خبر: ۹۸۰۸۷۸
بهره‌گیری از ظرفیت جوانان و هیات‌های ورزشی قم برای مقابله با کرونا
رییس مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان قم از هماهنگی با مرکز بهداشت قم و تشکیل کمیته ۹ نفره به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت جوانان و هیات‌های ورزشی برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حمیدرضا جلیلی با اشاره به تداوم اقدام‌های سمن‌های جوان قم در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح این استان، اظهار داشت: هدف از این اقدام بهره‌گیری از ظرفیت حوزه جوانان برای مقابله با ویروس کرونا است که بخشی از آن به شکل خودجوش و داوطلبانه  انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا مجمع استانی سمن‌های جوانان استان قم به‌منظور جلب مشارکت‌های داوطلبانه جوانان و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و هیات‌های ورزشی برای مبارزه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اقدام به تشکیل کمیته ۹ نفره کرد تا به ساماندهی، مدیریت، حمایت و مساعدت سمن‌ها و هیات‌های دارای طرح و ایده در خصوص درمان و پیشگیری این بیماری بپردازد.

رییس مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان قم افزود: در نخستین جلسه مشترک اعضای مجمع استانی و کمیته پیشگیری از ویروس کرونا در حوزه جوانان، گزارش اقدام‌های صورت گرفته توسط سمن‌ها ارائه شد.

وی بیان داشت: ضد عفونی کردن بخشی از شهر قم شامل معابر، مساجد، پارک‌ها و اماکن عمومی، راه‌اندازی پویش در خانه بمانیم و  غیره ازجمله فعالیت‌هایی است که سمن‌ها در این مدت انجام داده‌اند و همچنان آمادگی کامل خود را مبنی بر همکاری و ارائه ایده‌های عملیاتی در خصوص پیشگیری، آموزش و تولید محتوا اعلام می‌کنند.

جلیلی عنوان کرد: معاون اجرایی مرکز بهداشت قم نیز در این جلسه با تمجید از حضور و اقدام‌های داوطلبانه سمن‌ها به نیازهای حوزه بهداشت که توسط جوانان قابل انجام است اشاره کرد و در پایان رابط کمیته و نماینده امداد و نجات سمن‌های استان قم برای ارتباط با مرکز بهداشت معرفی شد تا از تمام قشرهای جامعه به‌ویژه جوانان در راستای پیشگیری وعدم تجمع غیرضروری در محافل عمومی و نیز رعایت اصول بهداشتی دعوت به مشارکت داوطلبانه صورت پذیرد.

 

نظر شما