گفت‌وگوی ‌معاون اول رئیس‌جمهور با مدیران ‌قم‌

قدردانی از راهنمایی‌ها‌ی ‌مراجع عظام‌ / وارد یک دوره سختگیری جدید خواهیم شد

۱۳۹۹/۰۱/۰۷ - ۱۲:۱۸:۰۴
کد خبر: ۹۸۱۳۷۹
قدردانی از راهنمایی‌ها‌ی ‌مراجع عظام‌ / وارد یک دوره سختگیری جدید خواهیم شد
معاون اول رئیس‌‌جمهور گفت: سیاست جدید دولت برای کنترل کرونا را که وزیر کشور اعلام می‌کند وارد یک دوره سختگیری جدید خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم،  اسحاق جهانگیری معاون اول محترم رئیس جمهور در جلسه ویدئوکنفرانسی با استاندار قم که با حضور معاونین، فرماندار، شهردار، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: از مراجع عظام تقلید که با راهنمایی‌ها و فتاوای خود زمینه را برای بسیاری از تصمیمات کلیدی که بخش بهداشت و درمان کشور برای کنترل ویروس کرونا و جلوگیری از اجتماعات باید می‌گرفت فراهم کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

 معاون اول رئیس‌جمهور یکی از دغدغه‌های اصلی کشور برای مقابله با ویروس کرونا را اجتماعات دانست و گفت: این ویروس یک پدیده نوظهور، ناشناخته و عالم‌گیر است که سرعت انتقال آن بسیار بالاست به همین دلیل باید زنجیره انتقال ویروس قطع می‌شد و راه انتقال آن از بین می‌رفت.

وی تأکید کرد: علمای کشور نشان دادند که سلامت مردم برایشان بسیار مهم بوده و با راهنمایی‌ها و فتاوای خود راهگشایی کردند و بحمدالله استفاده مطلوب انجام گرفت.

جهانگیری ضمن قدردانی از کادر پزشکی و درمانی استان قم که در خط مقدم درمان هستند، ابراز کرد: استان قم نخستین استانی بود که در آن ویروس کرونا شناسایی شد و این در حالی بود که آمادگی نداشتیم و اولین استانی بود که با این ویروس درگیر شد.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: از مدیریت استان، استاندار محترم، نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی ایران، دستگاه‌های مختلف اجرایی، نیروی انتظامی و شهرداری قم تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی با اظهار اینکه "یکی از نمونه‌های کامل همراهی و همدلی بعد از جنگ تحمیلی را در جنگ و مقابله با ویروس کرونا مشاهده کردیم"، تصریح کرد: همه و همه پای‌کار آمدند و به‌فضل الهی تا الآن دستاوردهای خوبی به‌دست آمده که باید از آن مراقبت و مواظبت کنیم.

جهانگیری مشارکت و همراهی مردم در مبارزه با کرونا را تعیین‌کننده دانست و ابراز کرد: بخش وسیعی از مردم به راهبرد وزارت بهداشت پاسخ مثبت داده در خانه ماندند، اما بخشی از مردم تصور می‌کنند که دیدوبازدید جزو ضروریات است درحالی‌که این‌گونه نبوده و باید قرنطینه خانگی را جدی گرفت.

معاون اول رئیس‌جمهور اذعان کرد: ازنظر ما کل ادارات تقریباً تعطیل است، در اسفند تصمیم گرفتیم که کل دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش تعطیل شود، تعطیلی این بخش‌ها به‌معنای تعطیلی 50 درصد کارمندان دولت است، بخشی از دولت من‌جمله وزارت بهداشت اصرار هست که با تمام ظرفیت پای‌کار بیاید که حدود 500 هزار نفر از کارمندان دولت را شامل می‌شود. به مابقی نیز گفته‌شده در حد ضرورت  و حداکثر یک‌سوم نیرو کار کنند.

وی افزود: سیاست جدید دولت که از امشب یا فردا آن را وزیر کشور اعلام می‌کند وارد یک دوره سختگیری جدید خواهیم شد، این سختگیری جدید به‌معنای آن است که قبلاً یک سری سخت‌گیری‌هایی اعمال شده و در ادامه این سخت‌گیری‌ها از امشب یا فردا شب نیز سیاست‌هایی اعلام خواهد شد که این سیاست‌ها  محدودیت‌های بایدونبایدی ایجاد می‌کند.

جهانگیری با بیان اینکه این سختگیری‌ها روی مسافرت‌ها و جابه‌جایی‌ها اعمال می‌شود، تأکید کرد: برای کنترل مسافرت‌ها، از امشب یا فرداشب وزیر کشور این محدودیت‌ها را اعلام خواهد کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور موضوع سلامت مردم را مسئله اصلی دولت و کشور دانست و با تأکید بر اجرای این طرح اظهار داشت: موفقیت این طرح به این بستگی دارد که همه دستگاه‌هایی که تابه‌حال پای‌کار بودند به کمک بیایند و بر اساس سیاست‌هایی که وزرای کشور و بهداشت و درمان اعلام می‌شود عمل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه "هیچ پزشک و پرستاری را بدون وسایل حفاظت شخصی نباید به خطر بیندازیم"، اضافه کرد: میزان واردات از خارج برای ماسک‌های n95 با سرعت در حال انجام است، برای نخستین بار است که از برای واردکردن یک کالا از زمان ثبت سفارش تا ترخیص از گمرک 48 ساعت طول می‌کشد.

جهانگیری ابزار امیدواری کرد با توجه به وجود ظرفیت‌های فرهنگی، نخبگانی و وجود مراجع عظام تقلید در استان قم، نخستین استانی باشد که در مبارزه با ویروس کرونا به پیروزی دست یابد و آن را ریشه‌کن کند.

معاون اول رئیس‌جمهور در پایان تأکید کرد: ازنظر تأمین کالا هیچ مشکلی در کشور نداریم، تدابیر لازم پیش‌بینی‌شده و همه انبارها پر است، امیدواریم بتوانیم با تولیدات و تأمین بیشتر به هر میزانی که نیاز است نیازهای کشور را تأمین کنیم.

 

نظر شما