معاون فرماندار پلدختر:

عزاداری های امسال باید با نظم بیشتر و با شکوهتر از هر سال برگزار شود

۱۳۹۴/۰۷/۲۴ - ۱۰:۲۳:۴۰
کد خبر: ۳۳۰۱۷۷
عزاداری های امسال باید با نظم بیشتر و با شکوهتر از هر سال برگزار شود
معاون فرماندار پلدختر گفت: تلاش برای حفظ نظم و امنیت در ایام محرم تنها بر عهده هیات های مذهبی نیست بلکه کلیه دستگاه ها باید تلاش خود را برای هر چه با شکوهتر برگزار کردن این مراسم ها آنچان که در شان شهدای کربلا باشد انجام دهند

به گزارش خبرگزاری برنا در پلدخترلرستان ، حسین علی مومیوند در جلسه صیانت از حقوق شهروندی و ارتقا امنیت اجتماعی شهرستان پلدختر اظهارداشت : با توجه به این که دشمنان اسلام در تلاش هستند که مراسم های مذهبی کمرنگ جلوه کند باید امسال عزاداری ها در شهرستان پلدختر با نظم هر چه بیشتر و با شکوه تر از هر سال برگزار شود .

وی افزود: با توجه به این که در آستانه ورود به ماه محرم قرار داریم باید انجام وظیفه کنیم و در این رابطه همه موظف به انجام فعالیت های محرم و عزاداری امام حسین (ع) به نحو احسن هستیم چرا که انقلاب اسلامی نشات گرفته از آزادیخواهی سیدالشهدا است .

معاون فرماندار پلدختربیان کرد: برنامه 9 گانه حقوق شهروندی به ادارات و دستگاه های دولتی ابلاغ شده که بر اساس آن وظایف خود را انجام دهند .

وی با بیان این که در میز خدمت باید پاسخگوی شهروندان باشیم عنوان کرد: به مناسب سازی فضای شهری توسط شهرداری های پلدختر و معمولان توجه ویژه شود و فراهم ساختن خدمات رفاهی برای قشر جانباز ، معلول و سالمند وظیفه همه مسوولان است .

مومیوند گفت: این قشرنیز همانند دیگر شهروندان باید از امکانات عمومی یکسان استفاده کنند و ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان به ویژه شهرداری ها برای مناسب سازی و ساماندهی مسیر رفت و آمد معلولان باید اهتمام ویژه ای داشته باشند .

وی با بین این که اسلام تاکید زیادی بر رعایت حقوق افراد دارد تصریح کرد: دین مبیین اسلام در این زمینه و حتی رعایت حقوق دشمنان تاکید زیادی دارد و آموزه های دین به رعایت حقوق شهروندان ووظایفی که بر عهده حاکمیت و نظام است تاکید دارد .

وی از اهداف برپایی میز خدمت را تکریم ارباب رجوع و تسهیل در ارایه خدمات دانست و خاطر نشان کرد: نفس انجام درست وظایف ، تکریم ارباب رجوع و رضایتمندی مردم ، از وظایف اصلی مسوولان است .

مومیوند اظهار داشت: سلامت و امنیت دو نعمت مجهول هستند که این دو مقوله برای پیشرفت جامعه است به گونه ای که سلامت از امنیت مهم تر است زیرا در جامعه افراد با فکر و جسم سالم باشند آن گاه این افراد می توانند امنیت را فراهم کنند .

معاون فرماندار پلدختر، امنیت را از مهم ترین نیازهای اجتماعی زندگی امروز دانست و گفت: ایران امن ترین کشور در خاورمیانه است و هیچ کشوری امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در منطقه خاور میانه ندارد .

مومیوند اظهار داشت: دستگاه های دولتی شهرستان پلدختر فعالیت هایی را که انجام می دهند مستند سازی کنند .

وی به اهمیت وجود پزشکی قانونی اشاره کرد و افزود: پزشکی قانونی حق مردم است و جدای از خدمات دهی می تواند از نظر آماری کمک شایانی برای پیشگیری تلفات و حوادث احتمالی کند .

معاون فرماندار پلدختر بیان کرد : فرمانداری پلدختر پیگیر راه اندازی مجدد پزشکی قانونی در این شهرستان است و این مشکل باید از طریق شبکه بهداشت و درمان شهرستان حل شود .

وی عنوان کرد: با توجه به مسایلی که در پارکینگ بیمارستان پلدختر رخ داده باید نظارت بیشتری در ورود و خروج وسایط نقلیه صورت گیرد .

سرپرست شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: در بحث رعایت حقوق شهروندی، شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در سال گذشته در استان لرستان رتبه نخست را کسب کرده که این شاخص خوبی است که باید تلاش خود را در این راستا بیشتر کنیم .

احمد کرموند به نبود پزشکی قانونی در شهرستان پلدختر و مشکلات ایجاد شده در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت : نبود پزشکی قانونی مشکلات عدیده ای را برای مردم این شهرستان ایجاد کرده و برای حل این مشکل پزشکان شبکه بهداشت و درمان شهرستان همکاری لازم را انجام می دهند .

وی افزود: استقرار پزشکی قانونی در بیمارستان پلدختر مشکلاتی را ایجاد کرده که بیشتر به درگیری و شکستن شیشه های بیمارستان منجر می شود که برای رهایی از این موضوع پزشکی قانونی در ساختمان شورای حل اختلاف شهر پلدختر فعالیت کند .

سرپرست شبکه بهداشت و درمان پلدختر بیان کرد : مدتی است که دکتر عادل پزشکی قانونی این شهرستان از سمت خود استعفا داده و به طور عملی پزشکی قانونی تعطیل و هیچگونه فعالیتی ندارد و مردم از نبود آن با سختی ها و مشکلات زیادی مواجه هستند

احسان مهرابی خبرنگار برنا لرستان

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز