آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان مازندران تا ۱۹ تیر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۱۴:۵۲:۵۶
کد خبر: ۱۲۰۴۷۰۶
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان مازندران تا ۱۹ تیر ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان مازندران تا 19 تیرماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ علی‌رغم تمام هشدارها و محدودیت‌ها متاسفانه آمار ابتلا و شمار بستری‌شدگان کرونایی در این استان افزایش یافته است.

موضوعی که سبب افزایش نگرانی در مردم شده و بسیاری از آن به عنوان دور پنجم شیوع و ابتلا به کرونا در استان مازندران یاد می‌کنند.

اغلب؛ مهمانی‌ها، جشن‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و حضور در تفرجگاه‌های جنگلی و ساحلی و عدم استفاده از ماسک‌های بهداشتی و رعایت نکردن فاصله فیزیکی را از جمله دلایل مهم ابتلا و افزایش شمار بستری‌شدگان کرونایی عنوان می‌کنند.

دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره آخرین وضعیت این بیماری در استان اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته تعداد 121 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی همین مدت تعداد 118 نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بیان کرد: هم‌اکنون 840 نفر مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری هستند که از این تعداد 146 نفر نیز  با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و 4 نفر نیز در 24 ساعت گذشته فوت کرد.

دکتر سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر  207 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته 35 بیمار جدید بستری و 18 بیمار هم  ترخیص شدند.

وی افزود: 31 بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه کرونا تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری هستند.

طی شبانه روز گذشته با بستری شدن تعداد 156 بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به 1047 نفر رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز