رییس مجلس شورای اسلامی:

مردم ایران پشتیبان تیم مذاکره‌کننده است

۱۳۹۴/۰۳/۲۱ - ۱۴:۰۲:۱۷
کد خبر: ۲۹۱۴۹۳
مردم ایران پشتیبان تیم مذاکره‌کننده است
لاریجانی: یکی از دلایل بروز مشکلات برای کشورهای مسلمان، دور کردن تفکر جهادی و شهادت بود، این کشورها، تکیه بر استعمارگران را جایگزین مجاهدت و شهادت‌طلبی کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در یادواره 148 شهید منطقه دودانگه ساری با اشاره به اینکه برای من افتخاری است که در محفل انس و شهادت حضور داشته باشم، اظهار کرد: عزت امروز ما از شهدا است و خون شهدا عاملی برای بزرگی و عزت امروز ایران به شمار می‌رود.

لاریجانی میراث گرانقدر تفکر اسلامی را روحیه شهادت عنوان کرد که برگرفته از تعلیمات اولیای اسلامی مانند حضرت سیدالشهدا است و عنوان کرد: تفکر اسلامی و مجاهدت بخش مهمی از زندگی مسلمانان را تشکیل می‌دهد و مسلمانان واقعی همیشه آماده مجاهدت هستند.

رییس قوه مقننه با تاکید بر اینکه شوق شهادت راه و روش مسلمانان از صدر اسلام تاکنون این بوده که موجب پیروزی اسلام شده است، یادآور شد: در دو قرن اخیر، مسلمانان به دلیل سلطه‌طلبی‌های کشورهای غربی و استعماری دچار گرفتاری‌هایی شدند؛ این کشورها، کشورهای مسلمان را در میان خود تقسیم کرده و آنها را به سیطره خود در آورده‌اند.

لاریجانی با بیان اینکه نفت، گاز و اموال کشورهای مسلمان دلیل به سلطه درآوردن آنها توسط استعمار است، ادامه داد: یکی از دلایل بروز مشکلات برای کشورهای مسلمان، دور کردن تفکر جهادی و شهادت بود، این کشورها، تکیه بر استعمارگران را جایگزین مجاهدت و شهادت‌طلبی کردند.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه بیشتر کشورهای مسلمان صاحب نفت بودند اما استعمارگران با قیمت نفت بازی کردند و نفت را از 110 دلار به 45 دلار رساندند؛ این امر ضربه سنگینی به کشورهای مسلمان بود، این کشورها اگرچه ظاهرا کشورهای خوبی هستند اما به داشته‌های خود تکیه ندارند.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گروه‌های تروریستی بلایی بود که کشورهای غربی به جان مسلمانان انداختند، گفت: مگر مسلمان‌ها برادر هم نیستند، مگر رسول خدا (ص) نفرمودند امت مسلمان مانند دانه‌های شانه مساوی‌اند و کسی که مسلمانی را اذیت کند به جنگ با خدا رفته است؛ اما قدرت‌های بزرگ اختلاف و تفکر تفرقه را به وجود آوردند که عده‌ای را کافر معرفی ‌کنند تا این گروه‌های تکفیری به جان آنها افتاده و آنها از بین ببرند.

وی با اشاره به اینکه طبق خبرها یکی از این گروه‌های تروریستی 30 میلیارد دلار سلاح در اختیار دارد که از کشورهای غربی به دست آورده است، افزود: سفیر یکی از این کشورهای قلدر با گروه‌های مخالف عراق جلسه داشتند که به آنها گوشزد کنند تا سلاح‌های خود را به سمت شیعیان عراق و ایران بگیرید و بعد از آن اعتراف‌هایی ترتیب دادند که می‌خواهند با این گروه‌ها بجگند.

رییس قوه مقننه تصریح کرد: کشورهای اسلامی به جای با هم بودن هر یک به یکی از این قدرت‌ها وصل شدند، با هم نزاع می‌کنند و از سنت رسول‌الله که جهاد فی سبیل‌الله است جدا شدند.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیشرفت‌های ملت ایران پیشرفت‌های تاکتیکی و مربوط به یک زمان خاص نیست زیرا راه و رسم مجاهدت را از مکتب امام خمینی(ره) آموخته‌ایم، ادامه داد: این یادواره‌های شهدا نشانه مجاهدت و جهاد و شهید مانند گوهری در زندگی ما می‌درخشد و هر کس بر مجاهدت تکیه بزند سرافکنده نخواهد بود.

رییس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه همه مسئولین کشور به این امر واقف‌اند که دشمنان در حال ستم به ملت ایران هستند و در مذاکرات شیوه ظالمه‌ای در پیش گرفته‌اند، گفت: شاید اختلاف در کشور ناشی از این باشد که این مذاکرات چگونه باید صورت گیرد.

نماینده مردم قم با تاکید بر اینکه راهی که غرب در مساله هسته‌ای ایران دنبال می‌کند ناحق و زورگویانه است، ادامه داد: زمانی که رهبری به عنوان ولی‌امر فتوا داده سلاح تولید نکنیم، ضرورتی برای تولید سلاح هسته‌ای نداریم زیرا زمانی که در طول جنگ تحمیلی هم صدام علیه ایران سلاح شیمیایی استفاده کرد امام راحل اجازه استفاده از این سلاح‌ها را ندادند.

لاریجانی اضافه کرد: آمریکا در سال 2003 گزارشی منتشر کرد که از سال 2001 ایران حرکتی به سمت سلاح هسته‌ای نداشتند، پس چرا ایران را تحریم کردند؛ به نظر می‌رسد این کشورها می‌دانند که ایران کشوری با اصالت و با سابقه است، در دفاع مقدس نشان داد که روی حرف خود ایستاده است به همین دلیل به تحریم روی آوردند.

رییس قوه مقننه با اشاره به تحریم‌های دارویی و صنعتی غرب بر علیه ایران یادآور شد: منطق این کشورها بر پایه زور است؛ آنها زمانی که دیدند ایران در توان هسته‌ای قابلیت مورد توجهی پیدا کرده، خودشان برای مذاکره تقاضا کردند و ایران نیز به آنها اعلام کرده تا زمان که غنی‌سازی را نپذیرند مذاکره نمی‌کنیم؛ به همین دلیل پس از پذیرفتن حق غنی‌سازی، دلیل مذاکرات آغاز شد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه آنها فرافکنی می‌کنند که تحریم‌ها به آنها فشار نیاروده است، افزود: آنها فکر می‌کنند ملت ایران نیاز به مذاکره دارد، چند بار ملت ایران را امتحان می‌کنند ولی باید بدانند اگر بر عهد خود پایبند نباشند خودشان ضرر می‌کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ایران همان‌هایی هستند که آمریکا و همه کشورهای بزرگ منطقه بر علیه آن جنگیدند و موفق نشدند، گفت: غرب از تجربه گذشته تلاش بر علیه ایران پند بگیرد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه مردم ایران پشتیبان تیم مذاکره‌کننده است، اظهار کرد: موضوع هسته‌ای یک موضوع فردی نیست بلکه یک زنجیره است که به همه مسایل کشور مربوط می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری که باید اقتصاد درونی رونق پیدا کند، خاطرنشان کرد: رونق اقتصاد درونی کشور نیاز به مجاهدت دارد.

لاریجانی با بیان اینکه امروز برای توفیق کشور باید بخش اقتصادی و تولید را رونق است، افزود: اگرچه تحریم‌ها موجب اختلال در کشور شده است اما سهم تحریم 20 تا 30 درصد است.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تولید و صادرات باید در کشور اصل شود و این امر قطعا در جریان مذاکرات نیز تاثیر خواهد داشت، گفت: مصوباتی در مجلس برای تقسیط بدهی تولیدکنندگان به انجام رسیده و قانونی برای رفع موانع تولید نیز تصویب شده است که امیدواریم دولت با جدیت آن را پیگیری کرده تا به رفع مشکلات بخش صنعت منجر شود.

نظر شما