عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی:

طرح تجمعات سراسری اجرا شود/ تامین امنیت جانی معترضین در آیین‌نامه مورد غفلت قرار گرفته است

۱۳۹۷/۰۳/۲۳ - ۰۹:۳۲:۳۵
کد خبر: ۷۱۷۲۷۴
طرح تجمعات سراسری اجرا شود/ تامین امنیت جانی معترضین  در آیین‌نامه مورد غفلت قرار گرفته است
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هیئت وزیران از حق و ظرفیت قانونی خود استفاده کرده و از مسئولین استان ها بخواهد تا سریعاً درباره تعیین محل برای تجمعات در استان‌های مربوطه اقدام شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «علیرضا رحیمی»، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در خصوص طرح دولت مبنی بر تعیین مکان های خاص برای تجمعات اعتراضی گفت: به نظر می رسد تصمیم هیات وزیران در جهت سازماندهی و اجرایی کردن اصل ۲۷ قانون اساسی بوده اما این طرح نیاز به جامعیت بیشتری دارد.

او گفت: چنانچه قرار باشد اصل ۲۷ ساماندهی و آیین نامه و دستورالعمل اجرائی نوشته شود، باید سراسری بوده و همه شهرها را شامل شود و فقط مربوط به تهران نباشد.

رحیمی تاکید کرد: شهر تهران در اختیار فرمانداری تهران، شهرداری و شورای شهر بوده و باید درباره این کلان شهر و برگزاری تجمعات تعیین و تکلیف کنند. هیئت وزیران از حق و ظرفیت قانونی خود استفاده کرده و از مسئولین استان ها بخواهد تا سریعاً درباره تعیین محل برای تجمعات در استان‌های مربوطه اقدام شود.

نماینده تهران عنوان کرد: تامین امنیت جانی معترضین موضوع مهمی است که در این آیین‌نامه مورد غفلت قرار گرفته است.

رحیمی با اشاره به راهکارهای موجود برای تامین امنیت معترضین گفت: چنانچه طرحی از سوی مجلس و یا لایحه ای از سوی دولت ارائه می‌شود، باید جامعیت کامل داشته باشد. همچنین امنیت سیاسی طرفین در آن لایحه یا طرح لحاظ شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز