مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری خبر داد:

حضور ۵۷ گونه پرنده آبزی و کنارآبزی در تالاب چغاخور و گندمان

۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۱۵:۲۰:۰۷
کد خبر: ۴۲۳۱۳۲
حضور ۵۷ گونه پرنده آبزی و کنارآبزی در تالاب چغاخور و گندمان
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از حضور 57 گونه پرنده آبزی و کنارآبزی در تالاب چغاخور و گندمان خبر داد.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ شهرام احمدی  اظهار کرد: در حال حاضر 57 گونه پرنده آبزی و کنارآبزی در تالاب چغاخور و گندمان در چهارمحال و بختیاری وجود دارد و تالاب‌ها 3 هزار هکتار از سطح این استان را تشکیل دادند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در فصل زمستان و بهار تالاب‌های این استان از قبیل تالاب گندمان، چغاخور و بن بیش از 157 هزار پرنده را در خود جای دادند و زیستگاه گونه‌های جانوری متعددی هستند.

وی با اشاره به نوع گونه‌های جانوری حاضر در تالاب‌های چهارمحال و بختیاری، بیان داشت: غاز پیشانی سفید کوچک در معرض انقراض و عقاب دم سفید از جمله گونه‌های جانوری حاضر در تالاب گندمان و چغاخور در این استان هستند و حفاظت و صیانت از این گونه‌های جانوری لازم و ضروری است.

احمدی با اشاره به اینکه طرح بازیافت زباله و تفکیک آن در شهر فرخشهر به صورت پایلوت اجرا خواهد شد، تصریح کرد: امسال این طرح مهم در راستای حفاظت از محیط زیست و بازیافت زباله‌ها در سراسر چهارمحال و بختیاری اجرایی خواهد شد.

وی بیان داشت: اجرای طرح بازیافت زباله‌ها یکی از برنامه‎‌های اولویت‌دار اداره‌کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری است و فرهنگ‌سازی در راستای اجرای این طرح لازم است

نظر شما