آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان مرکزی تا ۲۷ تیر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۱۳:۴۸:۴۴
کد خبر: ۱۲۰۸۵۱۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان مرکزی تا ۲۷ تیر ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان مرکزی تا 27 تیرماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه عادی انگاری و کاهش ترس مردم از کرونا را شاهد هستیم، گفت: پیش بینی ما بر این است که در هفته جاری و هفته آینده تعداد بیماران بدحال افزایش می یابد.

سید محمد جمالیان روز یکشنبه ۲۷ تیر در ستاد کرونا استان مرکزی اظهار کرد: در حال حاضر متاسفانه ظرفیت  تمامی مراکز درمانی شهر پر شده به طوری که بیمارستان ولیعصر(عج) اراک سه شب بحرانی، بیمارستان طالقانی دو شب بحرانی داشته اند و باقی مراکز نیز در شرایط تقریبا نزدیک به تکمیل ظرفیت فعالیت کرده اند. مراکز تامین اجتماعی و خصوصی نیز چنین وضعیتی دارند و در صورت آغاز پیک پنجم، شرایط سختی را پیش رو خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط فعلی بسیار اهمیت دارد و ضروری است، افزود: پیش بینی ما بر این است که در هفته جاری و هفته آینده تعداد بیماران بدحال افزایش می یابد، دو روز گذشته تعداد بیماران بستری در بخش ۲۵۳ و در آی سی یو ۳۹ نفر، روز گذشته ۲۸۶ بستری بخش و ۳۹ بستری آی سی یو و امروز ۳۰۸ بستری بخش و ۴۶ بستری آی سی یو در مراکز اراک وجود داشته و تعداد همچنان رو به افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: متاسفانه عادی انگاری و ریزش ترس در بین مردم مشاهده می شود و هفته گذشته نیز شاهد عرضه قلیان در سطح شهر و پارک ها بوده ایم. فروشندگان دوره گرد نیز بهیچ عنوان موارد بهداشتی را رعایت نمی کنند. سکونتگاهها و مراکز جوار رودخانه ها نیز نیاز به ساماندهی و نوبت دهی پزشکان دارند و تاکسی های سطح شهر نیازمند روند اصلاحی هستند.

جمالیان بیان کرد: با توجه به برگزاری آزمون دانشکاه آزاد، شاهد حضور افراد از سایر شهرها خواهیم بود که باید چاره اندیشی لازم جهت رعایت تمامی موارد بهداشتی از هم اکنون صورت گیرد. از فردا نیز نوبت دهی عصر مراکز واکسیناسیون آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرعت واکسیناسیون رو به افزایش است، ادامه داد: روز گذشته ۵۵۰۰ دز واکسن در اراک تزریق شده و هدفگذاری بر این است که این میزان به ۱۰ هزار دوز در روز در اراک برسد. تاکنون در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ۱۳۶ هزار دوز واکسن، در ساوه ۲۵ هزار و ۸۰۰ دوز و در خمین ۱۵ هزار و ۴۰۰ دوز واکسن تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: هم اکنون واکسیناسیون بالای ۶۰ سال آغاز شده و با اتمام واکسیناسیون این رده سنی تا پایان هفته، واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال از هفته آینده آغاز خواهد شد.

در این جلسه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک به مقایسه آمار بیماری کرونا در هفته های دوم و سوم تیرماه پرداخت و گفت: با افزایش ۵۳ درصدی، موارد ابتلا به کرونا از ۱۳۵۶ مورد هفته دوم تیرماه به ۲۰۷۲ مورد و موارد بستری نیز از ۱۳۹مورد به ۱۷۴ مورد در هفته سوم رسیده است که حاکی از رشد ۲۵ درصدی است. موارد بستری نیز از ۱۲۱۷ مورد به ۱۸۹۸ و فوتی ها از ۱۲ مورد به ۱۳ مورد افرایش یافته است.

دکتر علی علیمحمدی در پایان افزود: تست رپید انجام شده از ۱۳۶ هزار مورد در هفته دوم به ۲۲۵۰۰ مورد در هفته سوم با افزایش ۱۶ درصدی رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز