کاهش دمای استان مرکزی در روزهای پایانی پاییز

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۱۳:۵۲:۳۲
کد خبر: ۴۹۳۸۷۱
کاهش دمای استان مرکزی در روزهای پایانی پاییز
هوای استان مرکزی در روزهای پایانی پاییز سرد می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ مرتضی ذوالفقاری گفت : با اشاره به آغاز سرما و بارش‌ها از فردا در نقاط مختلف استان اظهار کرد: آسمان امروز همه نقاط استان مرکزی قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که در اواخر وقت امروز شاهد افزایش ابر باشیم.

وی با بیان اینکه برای فردا نیز در استان مرکزی آسمانی نیمه ابری تا ابری، گاهی همراه با بارش برف و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است، گفت: طی جمعه و شنبه جوی آرام همراه با آسمانی کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهیم داشت، اما طی روزهای پایانی پاییز 95 بارش‌هایی را شاهد هستیم.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی افزود: از یکشنبه آینده آسمانی صاف تا کمی ابری خواهیم داشت که در اواخر وقت افزایش ابری و گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است و دوشنبه آینده نیز آسمانی نیمه ابری تا ابری همراه با بارش برف و وزش باد خواهیم داشت.

وی دمای هوای اراک طی 24 ساعت آینده را در گرمترین ساعات 10 درجه بالای صفر و در خنک‌ترین ساعات منفی یک درجه عنوان کرد که البته حداکثر دما طی 72 ساعت آینده به چهار درجه بالای صفر و حداقل دما به منفی پنج درجه خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان اضافه کرد: طی 24 ساعت آینده سردترین شهرستان استان با منفی یک درجه اراک خواهد بود و ساوه با 13 درجه درجه بالای صفر در گرمترین ساعات حداکثر دمای استان را به خود اختصاص می‌دهد، اما طی 72 ساعت آینده کمیجان با منفی هشت درجه سردترین نقطه استان خواهد بود.

ذوالفقاری با توجه به شرایط جوی حاکم بر استان مرکزی به کشاورزان توصیه کرد که نسبت به تامین و تنظیم دمای مناسب در گلخانه‌ها و در سالن‌های پرورش قارچ اقدام کنند، همچنین دامداران نسبت به تامین دما و تهویه مناسب در مرغداری‌ها و دامداری‌ها جهت محافظت احشام و طیور از سرما و انتقال کندوهای زنبور عسل به محل‌های زمستان‌گذارنی اهتمام داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز