مدیرکل تعاون و کار هرمزگان در نشست مدیران عضو شورای هماهنگی مطرح کرد:

استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی در راستای توسعه عدالت اجتماعی

۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۱۲:۲۰:۳۱
کد خبر: ۱۰۰۳۸۲۳
استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی در راستای توسعه عدالت اجتماعی
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه توسعه امروزه از دیدگاه های اجتماعی مورد توجه است، گفت: استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی در راستای توسعه عدالت اجتماعی یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،هادی ابراهیمی در دومین نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هرمزگان که به میزبانی بانک توسعه تعاون برگزار شد، افزود: با توجه به رویکرد این شوار که ماهیتی اجتماعی دارد در تمام برنامه ریزی ها و اهداف باید این رویکرد مدنظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: به دنبال توسعه و عدالت اقتصادی هستیم و این امر برگرفته از توسعه فعالیتهای اجتماعی است که در نهایت منجر به کاهش فقر و فاصله طبقاتی می شود و بر این اساس که ساختار وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی, حمایتی اجتماعی است، این موضوع باید تقویت شود.

ابراهیمی در ادامه به کسب رتبه برتر آمارنامه این اداره کل در بین اداره های کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانهای کشور اشاره و اضافه کرد: مرکز آمار و اطلاعات راهبری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای مرجعیت وزارت متبوع در خصوص ارائه آمارهای رسمی و مرتبط با ماموریت های خود و بمنظور نهادینه شدن فرایند تولید، جمع آوری، تحلیل و اطلاع رسانی آماری، هر سال وضعیت جمع آوری و انتشار داده های آماری توسط ادارات کل اجرایی را ارزیابی می کند که بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، هرمزگان برای پنجمین سال در بخش تهیه و تنظیم آمارنامه های تخصصی بر اساس فرایند سنجش و ارزیابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رتبه برتر کشور را کسب کرد.

وی ضمن تقدیر از همکاری کارشناسان آمار دستگاههای زیرمجموعه در خصوص تهیه آمارنامه و کسب رتبه برتر ملی و ادامه این رویه، اظهارداشت: دستگاههای زیرمجموعه با استفاده از آمار و اطلاعات این سالنامه آماری می توانند در برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.

در این نشست مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون گفت: بانک توسعه تعاون در اجرای احکام سند چشم‌انداز بیست‌ساله جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارتقاء سهم بخش تعاونی به 25  درصد اقتصاد ملی و بمنظور تأمین مالی بخش تعاونی تاسیس شده و 70 درصد تسهیلات پرداختی آن مربوط به بخش تعاونی است.

"خداکرم پور" افزود: سال گذشته 2 هزار و 150 میلیارد ریال تسهیلات در بخش های مختلف کشاورزی، بازرگانی، خدمات، صنعت, مسکن و غیره توسط این بانک پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: بانک توسعه تعاون استان در راستای ایجاد اشتغال نیز تسهیلاتی برای مشاغل خانگی، خود اشتغالی و اشتغال روستایی در نظر گرفته که به 447 طرح با میزان اشتغال 2 هزار و 57 نفر بیش از 695 میلیارد ریال در قالب تسهیلات روستایی (حمایتی – روستایی) و به بیش از 290 طرح مشاغل خانگی و خوداشتغالی تسهیلاتی را سال گذشته پرداخت کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز