نشست استاندار هرمزگان با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور؛

حمایت از طرح‌های پرورش ماهی با اختصاص تسهیلات و تامین امکانات

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۰۷:۵۵:۴۴
کد خبر: ۱۰۰۴۷۳۳
حمایت از طرح‌های پرورش ماهی با اختصاص تسهیلات و تامین امکانات
استاندار هرمزگان گفت: در سال جهش تولید برای ۵۰ هزار تن پرورش ماهی در هرمزگان هدف گذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، در نشستی که با حضورفریدون همتی ،  محمد امید ، علی باقرزاده ، عبدالرسول دریایی و دیگر مسئولان مرتبط برگزار شد،اجرای طرح های توسعه پرورش ماهی در هرمزگان مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.

همتی در خصوص این نشست، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های گسترده استان هرمزگان در زمینه پرورش ماهی و همچنین سیاست های برنامه ششم توسعه، تاکنون برای پرورش ۹۰ هزار تن ماهی در هرمزگان، پروانه تاسیس برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تعاونی های صیادی، صادر شده است.

وی ادامه داد: در سال جهش تولید برای ۵۰ هزار تن پرورش ماهی در هرمزگان هدف گذاری شده است و در این راستا اقدامات لازم جهت تامین اعتبار، تسهیلات و تجهیزات مورد نیاز انجام می‌شود.

همتی مشارکت صیادان و تعاونی های صیادی در اجرای طرح‌های پرورش ماهی را بسیار مهم دانست و افزود: با توجه به تجربه خوبی که صیادان در این زمینه دارند، سیاست‌های مناسبی را جهت تشویق و حمایت لازم برای استفاده از ظرفیت آنان در زمینه پرورش ماهی در نظر گرفته‌ایم.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: پرداخت تسهیلات از محل منابع توسعه روستایی، تامین ارز دولتی و امکانات و تجهیزات مورد نیاز از اقدامات حمایتی در این عرصه محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح توسعه پرورش ماهی با استفاده از ظرفیت صیادان، توسط سازمان شیلات تهیه و به معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ارائه خواهد شد و در قالب این طرح اقدامات مناسبی در این حوزه صورت می‌گیرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز در این نشست ضمن تاکید بر پیگیری توسعه پرورش ماهی و همچنین آموزش صیادان توسط سازمان شیلات برای مشارکت در این طرح، اظهار داشت: از محل منابع توسعه روستایی، بالغ بر دو هزار میلیارد تومان برای طرح‌های خاص در کشور در نظر گرفته شده است، که پرورش ماهی نیز از جمله این طرح‌های خاص محسوب می‌شود و می توان تسهیلات مورد نیاز را از این محل برای اجرای این طرح ها پرداخت کرد. 

نظر شما