رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان:

رعایت بهداشت فردی بهترین راه مبارزه با کووید ۱۹

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۰۸:۰۷:۰۲
کد خبر: ۱۰۰۴۷۳۹
رعایت بهداشت فردی بهترین راه مبارزه با کووید ۱۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تولید واکسن مقابله با کرونا زمان مشخصی ندارد و سازمان بهداشت جهانی هم در این خصوص اظهارنظری نکرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،حسین فرشیدی با بیان اینکه جمعیت جهان بالغ بر ۷ میلیارد نفر است و تا واکسن به تولید انبوه برسد، نباید زیاد خوشبین بود که تا شش ماه آینده اتفاقی بیفتد، اضافه کرد: بهترین وسیله مبارزه با کووید ۱۹ همان رعایت بهداشت فردی است.

وی با اشاره به اینکه شاید تا سال‌های آینده با کرونا همراه باشیم، ابراز کرد: در یک ماه اخیر آمار مثبت کرونا در هرمزگان رو به افزایش است اما باید بدانیم روزانه بیش از ۵۰۰ تست کرونا گرفته می‌شود، و به دنبال افزایش تست جهت شناسایی بیشتر مبتلایان به کرونا هستیم.

 فرشیدی با بیان اینکه وقتی یک فرد مثبت کرونا شناسایی می‌شود اقداماتی صورت می‌گیرد، ادامه داد: خود فرد قرنطینه می‌شود و تمام افرادی که در دو هفته اخیر از جمله خانواده‌اش با وی ارتباط داشته‌اند زیر نظر گرفته می‌شوند زیرا میزان شیوع این بیماری بسیار بالاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به اینکه افراد خانواده و همکاران آن فرد نیز از همان روز نیز به دلیل عدم شیوع بیماری کووید ۱۹ نیز باید قرنطینه شوند، عنوان کرد: با قرنطینه افراد می توان هم از شیوع بیماری جلوگیری و هم تمامی افرادی که در معرض بودند را از انتقال به دیگران دور نگه داشت.

فرشیدی عنوان کرد: اگر تست یک فرد کرونا مثبت اعلام شد تعداد زیادی از افراد خواستار تست دادن هستند در حالی ‌که پزشکان ما توصیه می‌کنند هر فرد نیاز به تست ندارد، و این امری اشتباه است که در جامعه رواج پیداکرده است. از لحاظ بهداشتی و درمانی باید معیارهای سازمان بهداشت جهانی را رعایت کنیم و نیاز نیست از هر فردی تست گرفته شود بلکه باید تشخیص داده شود یا فرد در تماس مستقیم بوده باشد.

وی با اشاره به اینکه سؤالی که مطرح است اینکه "تا کی باید در منزل بمانیم؟" این بسیار مهم است زیرا نمی‌توان فعالیت‌های اقتصادی را تعطیل کرد، چون کشور آسیب خواهد دید، افزود: مردم بعد از ۳ ماه با این بیماری کاملاً آشنا شده‌اند. تنها راه کنترل رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی است و قوانین قرنطینه باید توسط فرد مبتلا کاملاً رعایت شود تا بتوانیم از شیوع جلوگیری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با بیان اینکه آمار مثبت کرونا در هرمزگان با یک شیب مشخص رو به افزایش است، ادامه داد: سیاست اصلی بهداشت و درمان استان هرمزگان شناسایی افراد پرخطر و افزایش تست‌ها در شناسایی افراد مثبت است.

 وی اضافه کرد: اگر افراد پرخطر شناسایی شود و تحت کنترل باشند که مبتلا نشوند و سپس آمار مثبت کرونا بالا برود خطر چندانی ندارد.

فرشیدی با اشاره به اینکه زمانی می‌گویند یک استان قرمز است که مرگ‌ومیر یا بستری براثر کرونا بالا رود که خوشبختانه در هرمزگان این‌گونه نیست، اظهار کرد: خوشبختانه در هرمزگان برنامه‌ها به‌خوبی پیش می‌رود و توانسته‌ایم طبق برنامه و کنترل پیش برویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز