مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبرداد:

تشکیل انجمن خیران و واقفان فرهنگی در هرمزگان

۱۳۹۹/۰۳/۰۳ - ۰۹:۳۱:۱۹
کد خبر: ۱۰۰۵۸۹۹
تشکیل انجمن خیران و واقفان فرهنگی در هرمزگان
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، از تشکیل انجمن خیران و واقفان فرهنگی هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان ، رضا کمالی زرکانی ضمن تاکید بر اهمیت حضور خیران و واقفان در حوزه فرهنگ گفت : بدون تردید یکی از اولی ترین و پر خیر و برکت ترین و ماندگارترین نوع خیرات و وقف به صورت فرهنگی می باشد که از نتایج آن همه بخش های جامعه و به ویژه جوانان و نوجوانان بهره می برند .

وی افزود : استان هرمزگان به لحاظ گستردگی و پراکندگی جمعیتی و همچنین تنوع قومی و مذهبی نیازمند نگاه ویژه در جهت تامین زیر ساخت های فرهنگی است و ورود خیران و واقفان به این حوزه می تواند باعث ایجاد عدالت فرهنگ و بهره مندی عموم مردم از محصولات و خدمات فرهنگی شود .

کمالی زرکانی به جنبه های دیگر این ضرورت اشاره کرد و اظهار داشت : از سوی دیگر همجواری استان هرمزگان با کشورهای حوزه خلیج فارس و ضرورت تبادل با این کشورها و همچنین قرار داشتن در خط مقدم جنگ نرم می طلبد خاکریز فرهنگی در تمام نقاط استان برای حفاظت از فرهنگ مردم این خطه ایجاد شود.

وی اضافه کرد : سال های متمادی است که تاریخ، هویت و گنجینه های فرهنگی هرمزگان به دلیل نبود پایگاه های فرهنگی منسجم در تمام نقاط استان در حال چپاول از سوی دیگران برای ساخت هویت و تاریخ جعلی است و این دلایل ایجاب می کند هر چه زودتر و سریعتر با مشارکت خیران و واقفان فرهنگی این کمبود مرتفع شود.

این مسئول هرمزگان را هویت ساز و تمدن ساز منطقه وسیعی از خلیج فارس، شمال آفریقاو آسیای شرقی و اقیانوس هند دانست و گفت : مردم هرمزگان از چند هزار سال قبل از طریق دریانوردی فرهنگ ایرانی را در سطح وسیعی از آسیا و آفریقا گسترش دادند که همچنان نشانه های این تمدن  در بسیاری از کشورها به وضوح وجود دارد.

وی یادآور شد : اساس نامه خیران و واقفان فرهنگی هرمزگان تدوین و برای رفع اشکال و اصلاح به متخصصان این حوزه ارسال شده است که پس از نهایی شدن اساسنامه ،این انجمن تشکیل خواهد شد و برکات و ثمرات این اقدام اجر دنیوی و اخروی برای مشارکت کنندگان آن به همراه خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز