طی پیامی صورت گرفت؛

تبریک استاندار هرمزگان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

۱۳۹۹/۰۳/۰۳ - ۱۰:۵۷:۴۲
کد خبر: ۱۰۰۵۹۵۷
تبریک استاندار هرمزگان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر
استاندار هرمزگان، با صدور پیامی فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر را به ملت قهرمان ایران اسلامی به ویژه مردم استان هرمزگان تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی در این پیام آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 «خرمشهر را خدا آزاد کرد» امام خمینی(ره)

سوم خرداد یادآور یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخ ایران اسلامی و ماندگارترین روز در تقویم هشت ساله دفاع مقدس است.

تاریخ دفاع مقدس از همان ابتدا مقاومت جانانه مردم و نیروهای مسلح کشورمان در دفاع از خرمشهر را به یاد دارد و در نهایت در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس، شاهد اقدام بزرگ و ماندگار و حماسی رزمندگان و نیروهای مسلح کشورمان در آزادسازی خرمشهر بودیم.

فتح خرمشهر بزرگترین پیروزی جمهوری اسلامی ایران بر دشمن در دوران دفاع مقدس بود که ضربات مهلکی را بر دشمن وارد نمود و قدرت واقعی ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد.

آزادسازی خرمشهر نمونه ای بارز از قدرت وحدت و همبستگی و انسجام مردمان سراسر ایران است که در این راه از پیر و جوان با یکدلی برای رهایی خرمشهر شتافتند و به ندای حضرت امام خمینی(ره) لبیک گفتند.

بهترین تعبیر را برای موفقیت بزرگ آزادسازی خرمشهر، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به کار بردند که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و این جمله تاریخی به اثرگذارترین شکل ممکن، عمق تعلق رزمندگان ایران اسلامی به پشتیبانی پروردگار عالم را بیان نمود.

آزادسازی خرمشهر با رشادت و جانفشانی رزمندگان و تقدیم خون شهدای بسیار به دست آمد و در این راه رزمندگان هرمزگانی نیز حضور پررنگی داشتند و هرمزگانی های دلاور شهدا و جانبازان بسیاری را در این راه تقدیم نمودند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهیدان دوران دفاع مقدس و تجلیل از رشادت شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده های معظم شهیدان و ایثارگران، روز ماندگار و حماسی سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر را به ملت قهرمان ایران اسلامی به ویژه مردم استان هرمزگان که در کنار سایر هموطنان، نقش و حضور تاثیر گذاری در رقم خوردن این حماسه داشتند، تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

نظر شما