در نشست شورای حفاظت منابع و آبزیان شیلات هرمزگان مطرح شد:

مقابله با صید غیر مجاز با همکاری شیلات

۱۳۹۹/۰۳/۰۳ - ۱۲:۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۰۰۶۰۰۳
مقابله با صید غیر مجاز با همکاری شیلات
در شورای حفاظت منابع و آبزیان شیلات هرمزگان و در جهت حفاطت از ذخایر آبزیان خلیج فارس و دریای عمان که با حضور سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان،فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان، معاون برنامه ریزی و منابع، سرپرست صیدو بنادر ماهیگیری و جمعی از مسئولین شیلات استان برگزار گردید، مطرح شد:همکاری مستمر شیلات با جامعه صیادی و یگان حفاظت عاملی مهم در مقابله باصید غیر مجاز است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،در این نشست عبدالرسول دریایی با اشاره به اهمیت حفظ منابع و ذخایر ارزشمند دریایی و  فعالیت های یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در جهت صیانت از آن گفت: بدون شک ارتقای نیروی انسانی یگان حفاظت منابع آبزیان و تامین منابع مالی و تجهیزات مورد نیاز این یگان نقش بسزایی در برخورد با تخلفات صیادی دارد.

وی تصریح کرد: در مقابله با تخلفات و قانون شکنی ها همواره فرهنگ سازی و پیشگیری بهتر از مقابله و درمان است که در این راستا نیز، ارتقای برنامه های آموزشی و فرهنگی در دستور کار قرار خواهد گرفت .

این مسئول ضمن تشکر از مشارکت جامعه صیادی استان در رعایت قوانین صیادی جهت حفظ ذخایر با هر تخلف و صید غیر مجاز برابر قوانین برخورد خواهد شد  .

دریایی افزود: جهت حفاظت و صیانت از ذخایر آبزیان نیاز به حمایت مادی و معنوی از یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات می باشد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان در این نشست  با بیان اینکه در راستای حفاظت از منابع آبزیان مسایل و مشکلاتی وجود دارد گفت :  باتوجه به گستردگی طول نوار ساحلی کمبودنیروی انسانی، عدم اختصاص ردیف اعتباری و بودجه مناسب به یگان جهت برنامه ریزی، عدم تامین سوخت به شناورها  نبود شناور نیمه سنگین که قابلیت ماندگاری و دریاروی به مدت 3 الی 4 روز در دریا را داشته باشد را از اهم این مشکلات دانست.

سرهنگ آزادی با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع آبزیان برای نسل آینده و صید و صیادی اصولی پایدار گفت : در همین راستا در سال گذشته یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان موفق به توقیف بالغ بر ۱۹۹ فروند شناور صیادی متخلف که به روش صید غیر مجاز اقدام  می نمودند توقیف و  اعمال قانون شدند.

وی با اشاره به آمار و عملکرد کشفیات در دو ماهه سال جاری گفت : تعداد 19 فروند شناور های صید صنعتی و سنتی  به علت عدم رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی و عدم ثبت پلاک ثبتی برروی شناور و صید غیر مجاز به کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی اداره کل شیلات استان  و دادگاه معرفی و در این راستا تعداد 42 نفر متهم دستگیر شدند.

این مقام مسئول افزود: همکاری و حمایت ازیگان حفاظت منابع آبزیان شیلات تاثیر بسزایی در کاهش تخلف دارد و تعامل و پشتیبانی  و همکاری جامعه صیادی را عامل مهمی در ارتقای فعالیت های این یگان دانست و گفت : این حمایت ها در برخورد با متخلفان صیادی بسیار تاثیر گذار بوده است..

گفتنی است : تلفن ۰۷۶۳۳۳۱۴۳۴ ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان برای دریافت هر گونه اخبار و اطلاعات در راستای صید، صیادی و مقابله با صید غیر مجاز به صورت شبانه روزی پاسخگوی مخاطبین این حوزه است .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز